Ellie Goulding - Army 歌詞翻譯


Ellie算是我第三喜歡女歌手
(當然前兩名都是A開頭的,很巧的是三個都是創作型)
要說喜歡的原因
除了聲音真的很特別很迷人之外
我覺得Ellie最特別的地方還是在於和歌迷的互動
算是一個超親民的巨星~
(這點可以去它Youtube頻道看幾個Live就知道了)

回到這首歌
這首歌當初是比整張專輯還早發表出來的
這簡直就是故意吊大家胃口
我當初一聽完這首歌就開始每天倒數專輯發行的日子
(雖然也同時在等Adele啦)
雖然編曲算不上複雜
不過就是因為簡單才容易洗腦
不過透過重複的歌詞
讓這首歌有了層次感
重點還是重複歌詞很洗腦啦
大概第一次聽完只會記得
Standing with an army這句吧
值得一說的是這首歌的背景
我一開始以為這是在歌頌一般的愛情
不過後來查了一下後發現
這首歌其實是寫給他一個很好的朋友
(看來這朋友真的很好XD)



I know that I've been messed up
我知道我曾把事情搞砸了
You never let me give up
但你從不會勸我放棄
All the nights and the fights
那些夜和那些爭執
And the blood and the breakups
那些愛恨情仇
You always had to call off
總是先向我提出和解
I am pain, I'm a child, I'm afraid
我很痛苦,我就像個孩子一樣,我很害怕
And yet you understand
但你了解我的感受
Yeah like no one can
也只有你了解
Know that we don't look like much
我知道我們相似點不多
But no one fucks it up like us
但沒人像我們這樣亂來

16 and you never even judged me
我知道我還很幼稚,但你卻從未指責過我
Matter of fact I always thought you were too cool for me
說真的,我總是覺得你對我太冷淡了
Sitting there in the caravan
一起坐在露營車裡
All the nights we've been drunk on the floor
那些我們一起醉倒在地上的夜晚
And yet you understand
你很清楚
Yeah like no one can
也只有你明白
We both know what they say about us
我們都清楚他們是怎麼看待我們的
But they don't stand a chance because
但他們永遠沒機會擊垮我們,因為...

When I'm with you
當我和你在一起
When I'm with you
當你在我身邊
I'm standing with an army
感覺就像身旁有隻軍隊在保護我
I'm standing with an army
感覺就像在軍隊旁邊一樣安全
When I'm with you
當我和你在一起
When I'm with you
當你在我身邊
I'm standing with an army
感覺就像被整個軍隊保護著
Standing with an army
感覺就像在軍隊旁邊一樣安全

Dark times, you could always find the bright side
不管再黑暗的情況,你都能找出一絲絲的光明
I'm amazed by the things that you would sacrifice
我很訝異你竟然能做出那麼多犧牲
Just to be there for me
就像是為了我而存在一樣
How you cringe when you sing out of tune
還記得你唱走音的時候樣子有多麼畏縮
And yet it's everything
這才像是我們之間的種種
So don't change a thing
所以我希望一切永遠都不改變
We both know what they say about us
我們都清楚他們是怎麼看待我們的
But they don't stand a chance because
但他們永遠沒機會打垮我們,因為...

When I'm with you
當我和你在一起
When I'm with you
當你在我身邊
I'm standing with an army
感覺就像身旁有隻軍隊在保護我
I'm standing with an army
感覺就像在軍隊旁邊一樣安全
When I'm with you
當我和你在一起
When I'm with you
當你在我身邊
I'm standing with an army
感覺就像身旁有隻軍隊在保護我
Standing with an army
感覺就像在軍隊旁邊一樣安全

Standing with an army
感覺就像在軍隊旁邊
Standing with an army
感覺就像被整個軍隊保護著
Standing with an army
感覺就像軍隊一樣可靠
Standing with an army
感覺就像軍隊一樣令人安心
(I'll be yours)
(我只屬於你)
Standing with an army
感覺就像在軍隊旁邊
Standing with an army
感覺就像被整個軍隊保護著
I'm standing with an army
我正被軍隊保護著

And yet you understand
你都明白
Yeah like no one can
也只有你明白
We both know what they say about us
我們都清楚他們是怎麼看待我們的

When I'm with you
當我和你在一起
When I'm with you
當你在我身邊
I'm standing with an army
感覺就像身旁有隻軍隊在保護我
I'm standing with an army
感覺就像在軍隊旁邊一樣安全
When I'm with you
當我和你在一起
When I'm with you
當你在我身邊
I'm standing with an army
感覺就像在軍隊旁邊一樣安全
They don't have a chance either
他們永遠沒機會打垮我們

Standing with an army
感覺就像在軍隊旁邊
Standing with an army
感覺就像被整個軍隊保護著
Standing with an army
感覺就像軍隊一樣可靠
Standing with an army
感覺就像軍隊一樣令人安心
Standing with an army
感覺就像被軍隊守護著
Standing with an army
感覺就像在軍隊旁邊一樣安全
Standing near you
待在你身邊
Standing with an army
感覺就像在軍隊旁邊
Standing with an army
感覺就像被整個軍隊保護著
Standing with an army
感覺就像在軍隊旁邊一樣安全
Standing with an army
感覺就像軍隊一樣令人安心
Standing with an army
感覺就像被軍隊守護著
Standing with an army
感覺就像軍隊一樣可靠
When I'm with you
當你在我身邊
Standing with an army
感覺就像在軍隊旁邊一樣安全
Standing with an army
感覺就像被軍隊守護著



同場加映:
Ellie Goulding - Army(Abbey Road Live版)
這個Abbey Road就是Beatles那個Abbey Road
可以理解為有靈氣加成(?)

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言