ODESZA – Say My Name (feat. Zyra) 歌詞翻譯


這首歌一開始聽還沒什麼感覺
後來看了MV之後再聽
完全就是一首很不公平的歌(?
描述倒追帥哥的心情
(應該是帥哥沒錯啦,魯魯的話...只能去吃土)

因為背景鼓點一直用切分音的關係
所以整首歌可以感覺的到一種推進的感覺
Vocal的聲音很輕柔
這首歌唯一美中不足的地方
就是情緒轉折的部分沒有那種突然跌落的感覺
算是小小可惜的地方


I wanna go
我有點想離開了
So what'd you say
所以你到底說了些什麼
When you gonna let me know
你到底想讓我知道什麼
If you give a damn about me
你真的有在乎過我嗎

‘Cause you got my hands tied
因為你讓我的手不由自主的
In my defense
做起了防護
I always fall for confidence
我喜歡充滿自信的自己
And your compliments look good on me
而你的讚美是最適合我的裝飾

Cause nobody knows it better
沒有人會比聚在街角那些塗鴉下的女孩們
than the girl in the corner with the scarlet letter
更了解我這種感覺
And while you're watching you may think that she doesn't matter
看我這樣,你心裡可能會想著"她應該不會在乎這些吧"
But no one knows you better
但沒有人比我更了解你

I wanna dance
我想跳支舞
I wanna dance
我想跳支舞
I wanna dance with you
我想和你跳支舞
So take a chance
所以好好把握這個機會吧
take a chance
把握這個機會吧

I need a sign or a signal
我需要一點提示或暗示
I've over thought everything I can think of
不然我會不由自主的
Into symbol
過度解讀這一切
I need the coat and your jacket
我需要那件有你味道的外套
And the remnants of your cigarette packet
和你那包抽剩的菸

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言