Galantis - Gold Dust 歌詞翻譯


Galantis是我很喜歡的一個瑞士雙人團體
雖然說我到現在還是搞不懂封面到底是什麼動物
雖然正確解答是海狐狸(Seafox)
但我怎麼看都覺得是貓咪...

Galantis有兩首歌我超愛
一首是當初超紅的Runaway(U&I)
那個Drop一放下去整場就是High起來了
另一首就是今天翻的這首
當初第一次在Youtube聽到的時候
只有一個感覺
舒服
整首歌用鋼琴的和弦營造出一種很柔的氛圍
再配上那個Vocal充滿磁性的聲音
Jizz
瞬間覺得放鬆
整首歌播完之後,還會有一種讓人想要按下重播鍵的魔力
(其實單純是我想再聽一次XDD)


You’re like Gold Dust 
你就像那些金沙一樣
It rains over me
溫柔的撒在我身上
A foreign sun that I thought I’d never see
我想我這輩子還沒見過這樣的光芒
You’re like Gold Dust
你就像那金沙

Oh don’t change ever 
希望這一切永遠不會改變
no don’t change 
永遠不變
There’s a hollow in this house whenever you go
你離開之後,這房子突然多了點空虛

You’re like Gold Dust 
你就像那些金沙
It rains over me
溫柔的撒在我身上
A foreign sun that I thought I’d never see
我想我這輩子還沒見過這樣的光芒
You’re like Gold Dust
你就像那金沙

Keep coming down that street
一路沿著街道離去
There’s a hollow in this house whenever you go
你走了以後,這房子突然多了點空虛

Keep coming down that street
一路沿著街道離去
There’s a hollow in this house whenever you go
你走了以後,這房子突然多了點空虛

Keep coming down that street
一路沿著街道離去
There’s a hollow in this house whenever you go
你走了以後,這房子總感覺少了點什麼

You’re like Gold Dust
你就像那金沙


延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

1 則留言: