Kygo - Stay ft. Maty Noyes 歌詞翻譯



今天翻的是Kygo的Stay
Kygo我個人覺得是個很特別的DJ
如果要我形容的話
他就像是DJ裡面的文青
前幾天剛在諾貝爾和平獎上表演
沒錯的話應該是第一個受邀去表演的DJ
(這樣就知道他多厲害了吧XD)
有興趣看那場表演的我在最下面會放
個人覺得那場很不錯
這首Stay是Kygo這個月剛出的新歌
整首歌的旋律給人一種輕快的感覺
但歌詞的故事卻不像旋律那樣輕鬆
營造出主角已經看開了這段感情,走向新的未來的感覺



Thought I could leave you
我以為我離的開你
Cause I felt my heart numbing
因為我漸漸覺得自己的心開始麻木了
It hit so deep 
這給我很深的感觸
I closed my eyes and I just took off running
我閉上雙眼試著逃離這一切

I turned around and saw the look on your face
但我轉身看見你臉上的神情
So I stayed
所以我留下來了
Stayed
留下來了
But I don't need you
但我不需要你
And you should know that baby
親愛的,你也應該要知道
It'd take a miracle for you to really try and change me
只有奇蹟發生你才真的能成功改變我
Then I felt sorry for the look on your face
我很抱歉讓你的臉變得那麼沮喪
So I stayed
所以我留下來了
Stayed
留在這裡

You wanna leave her
你想離開她
Don't wanna hurt nobody
不想傷害任何人
I don't believe a single word you say or that you're sorry
你說的每個字和每句道歉我都不想聽
Why can't I say no to the look on your face
但為什麼我就是沒辦法對你的臉說不
I just stay
我就留下來了
Stay
留下來了

So I stayed
所以我留下來了
Stayed
留在這裡

You push me away, Push me away
你把我推開,推得遠遠的
But I always stay, I always stay, Yeah
但我總是在,我總是在這裡
You push me away, Push me away
你把我推開,推得遠遠的
But I always stay, I always stay, Yeah
但我總是在,我總是在這裡
You push me away, Push me away
你把我推開,推得遠遠的
But I always stay, I always stay, Yeah
但我總是在,我總是在這裡
You push me away, Push me away
你把我推開,推得遠遠的
But I always stay, I always stay
但我總是在,我總是在這裡
But will you,
但你會嗎?
Will you?
你也會這樣嗎?
Will you?
你會像我一樣嗎?
So I stayed
所以我留下來了
Stayed
留下來了

So I stayed
所以我留下來了
Stayed
留在這裡

I stay, I stay
我留下來了,留在這裡
Oh, why do I stay?
喔, 我到底為了什麼留下來?
So I stayed
所以我留下來了
Stayed
留在這裡




同場加映:
Kygo - Stay ft Maty Noyes (Acoustic Version) 



Kygo - Stay ft Maty Noyes (The 2015 Nobel)


延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言