Dash Berlin ft. Roxanne Emery - Shelter 歌詞翻譯


這首是收錄在Dash Berlin去年的新專輯裡面的歌
算是整張專輯裡面最柔的一首
而且正確來說應該說比較偏向流行的曲風
我個人除了Here Tonight之外最喜歡這首

可能我天生特別喜歡鋼琴的音色吧
所以第一次聽這首的時候
就對Vocal和鋼琴的伴奏特別有印象
雖然編曲上不是說很豐富
不過在簡單的伴奏下
配合Vocal有點像是敘事般的唱法
給人一種很放鬆的感覺




You are the sun in my sky
你就是我天空中的太陽
Even when the stars all die
即使點點繁星不再
You are gonna make me shine
你依然會使我閃耀
You make me shine cos
你讓我閃耀著

I’m born forever your guide
我是為你而存在的
For all of my life
我會用一生的時間
I will be by your side
一直陪在你身邊

And I’ll be there when you fall, yeah
在你失意的時候我會陪在你身邊
And they’ll be no pain at all
不會讓他們繼續折磨你

And I’ll be your shelter
我會成為你的避難所
Your shelter from the storm
風暴中專屬於你的避難所
Yeah always be your shelter
永遠為你存在的避難所
I’ll be there if you fall
在你失意的時候我會在你身邊
And if you walk a lonely road
如果你獨自走在路上
Know that you’re not alone
你要知道你並不孤單
Cos I’ll be your shelter
因為我會成為你的避難所
Your shelter from the storm
風暴中專屬於你的避難所

So when rain’s coming down
所以當風雨來襲
Feel you can’t stand your ground
當你覺得自己快撐不住了
I won’t let you drown
我不會讓你一個人痛苦
And I’ll be there when you fall, yeah
在你失意的時候我會在你身邊
And they’ll be no pain at all
不會讓他們繼續折磨你

And I’ll be your shelter
而我會成為你的避難所
Your shelter from the storm
風暴中專屬於你的避難所
Yeah always be your shelter
永遠為你存在的避難所
I’ll be there if you fall
在你失意的時候我會在你身邊
And if you walk a lonely road
如果你獨自走在路上
Know that you’re not alone
你要知道自己並不孤單
Cos I’ll be your shelter
因為我會成為你的避難所
Your shelter from the storm
風暴中專屬於你的避難所
Shelter from the…(storm)
風暴中的避難所
Your shelter from the storm
風暴中專屬於你的避難所

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言