Jose Suicidio - Nobody's Birthday 歌詞翻譯

今天這首我第一次聽到的時候簡直震驚了
這種歌應該會大賣啊!!!
怎麼會都沒人推薦
歌詞寫實又抒情
配合那帶點悲傷的唱腔
除了神曲我找不到第二個形容詞了
滿滿的正能量
希望大家會喜歡這首療癒系歌曲


It's nobody's birthday
今天沒人生日
Don't light a candle on the cake
所以不用在蛋糕上點蠟燭
It's nobody's birthday
今天沒人生日
It was just a big mistake
就只是個可笑的錯誤

It's nobody's birthday
今天沒人生日
No need to uncork the wine
不需要開紅酒慶祝
Cause it's nobody's birthday
因為今天沒人生日
But mine.
除了我之外

It's nobody's birthday
今天沒人生日
No tail on the donkey today
今天牆上的驢子不會有尾巴
No need to celebrate being alive
不需要去慶祝自己還活著
When your dreams get stolen away
因為我的夢早就已經被偷走了

It's nobody's birthday
今天沒人生日
So leave the party hats behind
所以把那可笑的派對帽丟了吧
Cause it's nobody's birthday
因為今天沒人生日
But mine.
除了我之外

There'll be no balloon animals
今天不會有動物氣球
No Chucky Cheese
也不會有布偶裝
No animatronic singing dogs
更不會有幫忙唱生日快樂歌的玩具
There'll be none of this for me
不會有人幫我準備這些

And don't give me any fucking birthday cards
也別給我那些白癡一樣的生日賀卡
I don't need your sympathy
我不需要你的同情
The Hallmark stores are all closed and shit
玩具店像是約好了一樣, 他媽全都沒開
There'll be none of this for me
不會有人幫我準備禮物

It's nobody's birthday
今天沒人生日
There'll be no big surprise
也沒有任何驚喜
The candles' flames were doused away
蠟燭的火全被澆熄了
By the teardrops from my eyes
被我雙頰滴下的眼淚

Here we go.
開始吧

It's nobody's birthday
今天沒人生日
No need for presents at this time
今天不需要準備禮物
Cause it's nobody's birthday
因為沒人生日
But mine.
除了我之外

No, it's nobody's birthday
對, 今天沒人生日
But mine.
除了, 我

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言