kiiara - Hang Up Tha Phone 歌詞翻譯


很輕柔很舒服的一首歌
不過這某種程度上來說也算是缺點
因為我第一次聽完之後就只有一種感覺
恩恩...完了???
或許是聲線太輕柔了
感覺整首歌的起伏沒有很大
但這也算是一種特色
至少我是還蠻喜歡的


There you go
就這樣了

I heard you like what I do
我聽說你也喜歡我正在做的事
Heard you do what I say
聽說你正在做著我和你說過的傻事
So baby boy, can we get away?
所以我親愛的男孩啊, 我們可以一起逃走嗎?
(Get away, get away)
(逃開人群,逃開世界)

Cause me plus you
因為我和你在一起
Equals everything we shouldn't do
是我們不該去嘗試的事
But you plus me
但你和我加在一起
Equals everything I wanna be
卻是我最想去做的事

Hang up tha phone
掛斷了電話
Hop in your whip
我因為你的聲音而焦躁不安
Boy I'm home alone
親愛的,我現在一個人在家很寂寞
In this empty ass crib
在這個空蕩蕩的家
And I ain't goin' nowhere
我哪裡都不去
'Cept somewhere with you
除非那是有你在的地方
'Cept somewhere with you
除非那是有你在的地方
Drive slow, remember patience is a virtue
不必趕時間, 記得我說過的吧, "耐心是種美德"
There you go at my front door
然後你就這樣出現在我家門前
I ain't goin' nowhere
我哪裡都不去
'Cept somewhere with you
除非那是有你在的地方

Hang up tha phone
掛斷了電話
There you go, there you go
你就這樣出現了,你就這樣出現了

And I'm not one to accept what has happened
而我不是唯一一個接受這個事實的人
Weird stares now becoming a pattern
旁人異樣的目光似乎成為我們倆在一起時的固定模式
It's dark and I'm lost in the sadness
如此的黑暗,而我也漸漸地在這悲傷中迷路了
A delusion, we can't seem to grasp it
難道這就只是妄想,我們似乎真的沒辦法抓住幸福

Me plus you
我和你在一起
Equals everything we shouldn't do
是我們不該去嘗試的事
But you plus me
但你和我在一起
Equals everything I wanna be
卻是我最想去做的事

Hang up tha phone
掛斷了電話
Hop in your whip
我因為你的聲音而焦躁不安
Boy I'm home alone
親愛的,我現在一個人在家很寂寞
In this empty ass crib
在這個空蕩蕩的家
And I ain't goin' nowhere
我哪裡都不去
'Cept somewhere with you
除非那是有你在的地方
'Cept somewhere with you
除非那是有你在的地方
Drive slow, remember patience is a virtue
不必趕時間,記得我說過的吧,耐心是種美德
There you go at my front door
然後你就這樣出現在我家門前
I ain't goin' nowhere
我哪裡都不去
'Cept somewhere with you
除非那是有你在的地方

Hang up tha phone
掛斷了電話
There you go, there you go
你就這樣出現了,你就這樣出現了

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

1 則留言:

  1. 匿名7.4.16

    我也很喜歡這首歌
    她新出的EP 裡面的歌都很好聽
    瘋狂重播中 感謝翻譯哦

    回覆刪除