Lea Rue - I Can't Say No! 歌詞翻譯


看專輯封面就知道這是首好歌(?)
先不說那個美背了
這次這首歌有種特殊的空靈感
而且聽那聲音就猜的到
這歌手真的很正
第一次看Live版的時候瞬間有種戀愛的感覺
不過奇怪的是雖然有這兩個極佳的條件
Lea Rue還是沒辦法順利的讓大家聽見她的聲音
應該是她的曲風問題吧


What's wrong with me
我到底怎麼了?
I'm drifting like a ghost on the sidewalk
我像個亡魂般在街上遊蕩
I follow you my love
我用曖昧不明的心隱藏自己
Hiding in a blur of emotion
追著我所愛的你

I can't say no
我無法拒絕
To you
我就是沒辦法拒絕你
I'm lost in your world
我迷失在你的世界了
Though you there when I'm high
儘管你只在我開心的時候出現
You gone when I'm low
當我失落時永遠找不到你的身影

I can't say no!
我無法拒絕

I’ve clipped my wings and waited
我壓抑自己焦躁的心等著
for a cloud with saddle and reins
等著能讓我展翅高飛的時刻
I'm glue-tied to your fingers
我將自己牢牢綁在你的手上
And now I can't walk away
而我現在卻走不開了

I can't say no
我無法拒絕
Though you there when I'm high
儘管你只在我開心的時候出現
You gone when I'm low
當我失落時永遠找不到你的身影
I'm lost in your world
我迷失在你的世界了
Tell me
告訴我
Who have I become when I can't say no
在我沒辦法拒絕你的同時我究竟變成什麼樣的人了

No, no (to you)
不, 沒辦法(對著你說出)
I can't say no
我無法拒絕


同場加映
Live版(戀愛惹~)

雖然風格不太一樣但一樣很好聽的Broiler Remix版

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言