Avicii - Without You ft. Sandro Cavazza 歌詞翻譯

這首是Avicii在今年的Ultra上播的ID曲
充滿濃濃的Avicii風格
不過我猜這首歌編曲的部份可能最後發行版會不太一樣
因為看他在直播的時候搞編曲部份搞很久XDDD

PS:
這次歌詞裡面有提到 Bonnie and Clyde
他們是美國1930年代很有名的鴛鴦大盜
他們的生平也曾經被改編成同名電影



You said that we would always be
你說過我們會永遠在一起
Without you I feel lost at sea
生命中少了你感覺就像一個人在大海上迷失了方向
Through the darkness you'd hide with me
不過我相信你會陪著我度過這最黑暗的時期
Like the wind we'd be wild and free
到時後我們的心將會自在的奔馳著,就像風一樣

You said you'd follow me anywhere
你說過你會跟著我到任何地方
But your eyes tell me you won't be there
但你的眼睛卻告訴我這只是個謊言

I've gotta learn how to love without you
我想我要學習怎麼在沒有你的情況下去愛一個人
I've gotta carry my cross without you
我要在沒有你的情況下獨自面對每個難關
Stuck in the middle and I'm just about to
雖然在路上碰到了點麻煩,但我知道我就快到終點了
Figure it out without you
沒了你我還是能自己想辦法
And I'm done sitting home without you
而現在我身邊少了你還是能安穩的坐在家裡
Fuck I'm going on without you
去你的,少了你我還是能過得好好的
I'm gonna tear this city down without you
不需要你在身邊,我會自己一個人征服這個城市
I'm goin' Bonnie and Clyde without you
不需要你,我要自己一個人過著像邦妮和克萊德般轟轟烈烈的人生

Now I'm running away my dear
親愛的,我現在就快逃出來了
From myself and the truth I fear
從以前的我和那些我所畏懼的真相中逃出來
My heart is beating I can't see clear
我的心跳個不停,讓我沒辦法看清眼前的路
How I'm wishing that you were here
我多麼希望你在我身邊



延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

2 則留言:

  1. 超喜歡這首的
    謝翻ww

    回覆刪除
  2. 謝謝分享!這首歌的歌詞真的好令人喜歡!

    回覆刪除