Gemini - Dancing Clouds 歌詞翻譯


這首是委託的

然後我一聽就愛上了
一個字形容這首歌就是, 美
用偏向小調的節奏堆積出的層次感
再加上暖聲的Vocal

完全滿足了一首好歌的條件




Maybe it's true what they say
或許大家說的都是真的
The futures based on yesterday
未來真的是由過去的點點滴滴累積起來的
But we're all gathering now
但我們卻只是在一點一點的蒐集著此刻
We're living in the fear of how
我們正活在對未知的恐懼之下

All of these questions are strange
我知道這些問題很奇怪
Which of us will make a change
我們之中會有人做出改變
Which of us will change the world
我們之中會有人改變這個世界
I've never felt this young before
我從不曾像現在一樣無所畏懼

So when I open my eyes
所以當我睜開雙眼
I see the journey begin
我看見了這段旅程的起點
From the land to the sky
從大地到蒼穹
I'm running free like the wind
我就像風一般自由地奔跑著

And even though I don't know
而儘管我完全不知道
What tomorrow will bring
明天將會帶來些什麼
I believe that you and I
但我相信你和我
Will be dancing clouds forever 
能永遠漫步在雲端之上

All of these paper dreams
桌上這些夢想的藍圖
And everything they wanted to be
和一切它們想完成的目標
The lights are a long way off
當你還只把出發這件事放在腦中
When leaving here was just a thought
它們就依舊只會在那遙不可及的地平線上

And now the stories are told
而現在我們的故事正在被傳頌著
We still choose the paths to unfold
我們仍然選擇去開拓新的道路
And the smallest things in the world
世界上那些最幼小的事物
They will keep on rising up and we'll watch them as they grow
依舊在成長著, 而我們會默默的守護著他們

So when I open my eyes
所以當我睜開雙眼
I see the journey begin
我看見了這段旅程的起點
From the land to the sky
從大地到蒼穹
I'm running free like the wind
我就像風一般自由地奔跑著

And even though I don't know
而儘管我完全不知道
What tomorrow will bring
明天將會帶來些什麼
I believe that you and I
但我相信你和我
Will be dancing clouds forever 
能永遠漫步在雲端之上

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言