Major Lazer & Showtek - Believer 歌詞翻譯


Major Lazer新歌
雖然這次的Drop感覺有點台味
(我也不知道為什麼我會有這種感覺)
不過越聽越上癮
特別是Freetown Collective那個口音有點重的Fu
整個就是靈魂
其他Cover版怎麼聽都沒這種黑人特有的感覺


When the valley couldn't hold me, they throw me in the river
他們發現山谷困不住我, 他們將我丟進河中
Thinking I would drown but man ah good swimmer, oh-ohhh
他們以為這樣就能把我淹死,不過他們不知道的是我超會游泳
When the river didn't drown me, they throw me in the fire
他們發現河水淹不死我, 他們將我丟進火中
But the fire just cool, I could never burn, ohhh
但這火焰對我來說溫度剛好, 我一點都不覺得熱

Cause I'm a believer (I'm a believer)
因為我是個信徒
I'm a believer (Yeah)
我有信仰

Freetown is my family
自由城是我的家
Whole caribbean follow we
整個加勒比都追隨著我們
Evergreen like the forest be
我們的精神會像森林一樣保持青翠
Terrible they can't manage me
恐怖統治永遠沒辦法壓住我
Afrika no apology
我們非洲沒有道歉的理由

When the valley couldn't hold me, they throw me in the river
他們發現山谷困不住我, 他們將我丟進河中
Thinking I would drown but man ah good swimmer, oh-ohhh
他們以為這樣就能把我淹死,不過他們不知道的是我超會游泳
They say hotter the battle, yea, we dance when we conquer
他們嚷著要讓戰爭更加白熱化,喔,我想我聽見慶功舞的前奏了
It's been forever, it won't be much longer
這詛咒沒有期限, 所以不需要害怕會再延期
Stand firm, you will be much stronger, ohhh
站穩腳步,你會變得更堅強

Cause I'm a believer (I'm a believer)
因為我是個信徒
I'm a believer (Yeah)
我有信仰

Freetown is my family
自由城是我的家
Rough sea never bother me
驚濤駭浪對我來說從來不是個難題
Whole caribbean follow we
整個加勒比都追隨著我們
Root deeper than a forestry
我們的根比叢林還深
Evergreen like the forest be
我們的精神會像森林一樣保持青翠
Terrible they can't manage me
恐怖統治永遠沒辦法管住我
Afrika no apology
我們非洲沒有道歉的理由

Never fall down yet, don't digress
我們永遠不會倒下,所以別扯開話題
Put us against any test
儘管考驗我們


延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

1 則留言:

  1. 匿名5.1.17

    我是看到前天發佈的MV才知道這首歌:)
    https://www.youtube.com/watch?v=Aa8p_6BJ4R4
    MV和歌詞真的搭配的超好,也謝謝你的翻譯:D

    回覆刪除