Hellberg - Synchronize (feat. Aaron Richards) 歌詞翻譯


這首算是Hellberg的代表作之一
也是讓我開始愛上Hellberg的原因
要我形容對這首歌的話
"It's just beautiful"
真的要挑個缺點的話
大概就是Drop部分不太夠力

PS:
這首歌我自認有很多地方沒有翻出原本的味道
因為有太多類似雙關的用法
這邊稍微做個單字解釋彌補一下
Synchronize一般用在音樂或舞蹈上
舞蹈的部份就像MV那樣的同步動作
音樂可以是兩個相同音高或是差8度的合音
In harmony是和聲和一致的意思
主要是呼應上一句的sing


It's been too long
已經過了太久
With too many wrongs
鑄下了太多錯誤
What have I done?
我究竟做了什麼事?
You've forgotten the words
你忘記了我們之間的承諾
To our song
那首歌的約定
Now it's gone
如今都已成了過去

Take it back, take it back just for one night
只要一個晚上就好,讓時間倒帶
Take all the wrongs and pretend that we're alright
忘掉一切的錯誤,假裝我們一點事也沒有
Feel the rhythm in our souls
去感受我們靈魂的旋律
Let them entwine (oh let them entwine)
讓他們交織在一起

Cause you know what you do to me
因為你很清楚你對我做了些什麼
It's not fair, I don't care
我知道這並不公平, 但我一點都不在乎
Take you there, make you mine
我只想帶你到遙遠的另一方,我只想讓你成為我的唯一
Before you're out of time (out of time)
在你的生命結束之前

Let's Synchronize!
讓我們彼此的生命同步吧

Don't be , don't be so distant
別這樣, 別疏遠了我
So distant, distant from me, from me
不要從那麼要遠的地方和我對話
You're so close and yet so far
我們之前明明是那麼靠近
So why fight it, why fight it
為什麼要去改變它?為什麼要破壞它?
When here we are in each other's arms
我們可以就這麼待在對方懷中啊

Take it back, take it back just for one night
只要一個晚上就好,讓時間倒帶
Take all the wrongs and pretend that we're alright
忘掉一切的錯誤,假裝我們一點事也沒有
Feel the rhythm in our souls
去感受我們靈魂的旋律
Let them entwine (oh let them entwine)
讓他們交織在一起(就讓他們交織在一起)

Cause you know what you do to me
因為你很清楚你對我做了些什麼
It's not fair, I don't care
我知道這並不公平, 但我一點都不在乎
Take you there, make you mine
我只想帶你到遙遠的另一方,我只想讓你成為我的唯一
Before you're out of time (out of time)
在你的生命結束之前

Let's Synchronize!
讓我們彼此的生命同步吧

To the beat
跟著心跳
Come on, step with me
來吧,跟著我踏出第一步
Let our bodies sing
讓我們的身體高歌
In harmony till the morning light...
就這麼持續到天亮...
Synchronize!
同步彼此的生命



VIP Mix

Acoustic

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

1 則留言: