Britney Spears - Alien 歌詞翻譯


這首歌收錄在Britney Spears的Britney Jean專輯裡面
也是我個人覺得最符合專輯主題的一首歌
(Britney Jean的主題是自己)


There was a time I was one of a kind
過去的我曾是一個獨一無二的存在
Lost in the world of me, myself and I
但也因此迷失在這個讓我失去了自我的世界
Was lonely then, like an alien
那時的我感覺好孤獨, 感覺自己就像個異類一樣
I tried but I never figured it out
我試著去找出原因, 但我還是不知道為什麼
Why I always felt like a stranger in a crowd
為什麼那時的我總感覺自己像是被人群孤立著
Ooh that was then like an alien
那時的我感覺自已就像個異類一樣

But the stars in the sky
但夜空中的那些星星
Look like home, take me home
感覺就像家一樣, 將我帶回我該回去的地方
And the light in your eyes
而你眼中的光芒
Lets me know, I'm not alone
讓我了解我並不是孤單一個人
Not alone, not alone, not alone
我並不孤單

Cross through the universe to get where you are
穿越了整個宇宙就只為了找到你
Travel the night, riding on a shooting star
乘著流星在這黑夜中旅行著
Was lonely then, like an alien
那時的我很孤單, 感覺自己就像個異類一樣
Had to get used to the world I was on
儘管那時的我連自己該回到哪裡都不知道
While yet still unsure if I knew where I belong
但我還是逼著自己去適應那樣的世界
Ooh that was then like an alien
那時的我感覺就像個異類一樣

But the stars in the sky
但夜空中的那些星星
Look like home, take me home
感覺就像家一樣, 將我帶回我該回去的地方
And the light in your eyes
而你眼中的光芒
Lets me know, I'm not alone
讓我了解我並不是孤單一個人
Not alone, not alone, not alone
我並不孤單

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言