Kodaline - Honest 歌詞翻譯


前幾天整理專輯的時候發現這張
真的搞不懂為什麼我會有這種沒聽過的專輯
不過播下去之後整個就有種相見恨晚的感覺
明明是很不錯的專輯, 我竟然一直把它丟著


We don’t communicate can you not say what’s on your mind?
現在我們的話題漸漸少了. 你能不能別再說那些在你腦中編織的謊話?
And I see it every day you hide the truth behind your eyes.
我每天一再看著你將真相隱藏在你心中
Honestly, there’s no need for you to hide.
說真的, 我們之間真的不需要隱瞞什麼
Talk to me, can’t you see? I’m on your side.
說出來吧, 難道你還看不出來嗎? 我會一直支持你的

Honest, honest.
表現出最真實的你吧
Say what it is you’re trying to say,
就把你想說的那些話說出來吧
But if you lie to me again.
但如果你還是選擇欺騙
I'll be the one that walks away.
我會成為下一個離開你的人
Is it in you to be honest? Honest.
你內心中那個真誠的你還在嗎? 那個真實的你
Is it in you to be honest?
那個真誠的你還在嗎?

I still remember the day we met 
我還記得我們相遇的那一天
I was hanging on your every word.
那時的我醉心於你所說的每一個字
I didn't think I would ever let somebody see into my world.
在遇見你之前我從不曾讓人窺探我的世界
Honestly, can’t you see? I’m on your side.
說真的, 難道你還看不出來嗎? 我會一直支持你的

Say what it is you’re trying to say,
所以你就把你想說的那些話說出來吧
But if you lie to me again.
但如果你還是選擇欺騙
I'll be the one that's walking away.
我會成為下一個離開你的人
Is it in you to be honest? Honest.
你內心中那個真誠的你還在嗎? 那個真實的你
Is it in you to be honest?
那個真誠的你還在嗎?

Is it all in my head or was it something I said?
難道這都只是我的幻想? 還是說都是因為我曾經說的那些話?
Because I’m trying to forgive, and now I’m trying to forget,
因為我現在正試著原諒,正試著忘記
You’re telling me all of this, no more hearing of it,
但你卻告訴我這些,我真的不想再聽這些事
It was all just a lie, was it all just a lie?
原來我們的那些回憶只不過是個謊言, 那些事都是謊言對吧?
Now I’m walking away cause everything that you say
現在我決定離開了, 原因就是你所說的每一句話
All that you ever tell to me is lies, lies.
你所說的那些話都是假的, 都是謊言

Honest, honest.
表現出最真實的你吧
Is it in you to be honest?
那個真誠的你還在嗎?
Say what it is you’re trying to say,
就把你想說的那些話說出來吧
But if you lie to me again.
但如果你還是選擇欺騙
I'll be the one that walks away.
我會成為下一個離開你的人

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言