Mr FijiWiji & Exist Strategy - Andromeda (feat. Matt Van) 歌詞翻譯


Fij真的很會處理這種慢節奏的曲風
整首歌讓人有種置身在宇宙中的錯覺


Caught in a wasteland
被困在這荒蕪的地方
And I don't know what to do
我不知該如何是好
Floating through vacant spaces
就這麼漂浮在這虛空之中
Couldn't stop if I wanted to
我無法隨自己的意志停下

As gravity takes my body
重力奪走了我的身體
Out of your stratosphere
我被迫離開了你的平流層
I'm combing the skies
我不停搜尋著這片天空
To light up the dark
就只為了點亮這片黑暗

Cause I feel so alone out here
因為我一個人在這裡真的很寂寞

In this galaxy
在這星系
Inside of me
我心中的這個星系
Don't wanna be
我也不想成為
Your enemy, no
你不得不面對的敵人
This fallacy
這荒謬的推論
It's guiding me
正引領著我前進
As it takes me away from you
但同時也帶領著我遠離你
And I'm drifting away from you
而現在我正飄離你身邊

In this galaxy in my mind, I've made for you
在我腦海中為了你創造的這個星系
This tragedy comes to life out of the blue
這悲劇出乎預料的出現在現實中
And I don't know why
我也不曉得為什麼
But I feel most alive
但在我尋找自己還存活著的證據時
When I'm searching for these signs of life
我最能感受到自己還活著
In the hopes that they'll lead to you
希望它們會引領我到你面前
There's a fantasy in my mind, I've made for you
在我腦海中, 我為你妄想了一個白日夢
The agony comes to life in waves of blue
但那難熬的痛苦卻突如其來的出現在現實中
And I don't know why
我也不曉得為什麼
But I'm drifting away from you
但我正在飄離你身邊
Oh, I'm drifting away from
喔, 我正在飄離...

This galaxy
這星系
Inside of me
我心中的這個星系
Don't wanna be
我也不想成為
Your enemy, no
你不得不面對的敵人
This fallacy
這荒謬的推論
It's guiding me
正引領著我前進
As it takes me away from you
但同時也帶領著我遠離你
And I'm drifting away from you
而現在我正飄離你身邊



延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

1 則留言:

  1. 匿名27.8.17

    感謝版大的分享,認識很多好歌!

    回覆刪除