Rogue - Fortress 歌詞翻譯


要逃避還是要面對?



Building a fortress
建起一座高聳的堡壘
And we thought, we thought it was stronger
我們以為它夠堅固
Keeping your distance
能夠讓我繼續維持與你的距離
I thought, I thought we were better
但我覺得曾經的我們比現在更好

We can try to just hide from the pain
我們可以就這樣築起堡壘
By building our castle
就這樣逃避傷痛
We can build them again and again
我們可以一次又一次的蓋起它們
And we can feel nothing
我們可以麻木以待

And I know that you're feeling alone
但我也清楚你正飽受孤單
And we can do better
我也清楚我們能處理得更好
So help me to break through the stone
所以幫我打破城牆上這些石頭
Help me to break through
幫我打破這些牆

Help me to break through
幫我突破這窘境

We can try to just hide from the pain
我們可以就這樣築起堡壘
By building our castle
就這樣逃避傷痛
We can build them again and again
我們可以一次又一次的築起它們
And we can feel nothing
我們可以麻木以待

And I know that you're feeling alone
但我也清楚你正飽受孤單
And we can do better
我也清楚我們能處理得更好
So help me to break through the stone
所以幫我打破城牆上這些石頭
Help me to break through
幫我突破這窘境

Moving the pictures
滑過一張張照片
And I thought that we could be something
我曾以為我們會有不一樣的未來
Losing our vision
我們迷失了方向
But we can't just let it consume us
但我們不能就這樣讓他蠶食我們

We can try to just hide from the pain
我們可以就這樣築起一座堡壘
By building our castle
就這樣逃避傷痛
We can build them again and again
我們可以一次又一次的築起它們
And we can feel nothing
我們可以麻木以待

And I know that you're feeling alone
但我也清楚你正飽受孤單
And we can do better
我也清楚我們能處理得更好
So help me to break through the stone
所以幫我打破城牆上這些石頭
Help me to break through
幫我突破這窘境

And I know that you're feeling alone
但我也清楚你正飽受孤單
And we can do better
我也清楚我們能處理得更好
So help me to break through the stone
所以幫我打破城牆上這些石頭
Help me to break through
幫我突破這窘境

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

1 則留言: