Avril Lavigne - Head Above Water 歌詞翻譯

#AVRILS COMEBACK
5年了, AL6終於成真



I've gotta keep the calm before the storm
在風雨來襲前我必須保持冷靜
I don't want less, I don't want more
我不求能因此多了什麼, 只求別因此少了什麼
Must bar the windows and the doors
所以我必須得將門窗緊緊鎖上
To keep me safe, to keep me warm
只為了保證自己的安全, 只為了保留所剩的溫暖

Yeah my life is what I'm fighting for
命運是我一直以來努力對抗的敵人
Can't part the sea, can't reach the shore
我分不了海. 也碰不了岸
And my voice becomes the driving force
我的聲音成了我的救命索
I won't let this pull me overboard
我不會就這樣讓風雨把我推下水

God, keep my head above water
神啊, 請繼續抬起我的頭
Don't let me drown
別讓我就此沉淪
It gets harder
人生變得越來越艱難
I'll meet you there at the altar
我會在聖壇前與祢相見
As I fall down to my knees
帶著我的信仰一起

Don't let me drown
別讓我就此沉淪

So pull me up from down below
所以把我從這地獄拉出來吧
Cause I'm underneath the undertow
因為此刻的我被困在暗流中
Come dry me off and hold me close
請幫我擦乾身體, 請把我拉進懷中
I need you now, I need you most
現在的我需要你, 也最需要你出現

God, keep my head above water
神啊, 請繼續抬起我的頭
Don't let me drown
別讓我就此沉淪
It gets harder
人生變得越來越艱難
I'll meet you there at the altar
我會在聖壇前與祢相見
As I fall down to my knees
帶著我的信仰一起

Don't let me drown, drown, drown
別讓我就此沉淪
Keep my head above water, above water
幫我繼續在這逆境中抬起頭

and I can't see in a stormy weather
在這風暴中我看不清前方
I can't seem to keep it all together
我似乎再也沒辦法像曾經那樣前進
and I can't swim the ocean like this forever
我沒辦法一直在這無邊無際的大海中游泳
and I can't breathe
現在的我已經沒辦法呼吸

God, keep my head above water
神啊, 請繼續抬起我的頭
I lose my breath
我沒辦法呼吸
At the bottom
我就被困在深海中
Come rescue me
快來救我出去
I'll be waiting
我會繼續等著
I'm too young to fall asleep
因為我不該這麼年輕就闔上雙眼

God, keep my head above water
神啊, 請繼續抬起我的頭
Don't let me drown
別讓我就此沉淪
It gets harder
人生變得越來越艱難
I'll meet you there at the altar
我會在聖壇前與祢相見
As I fall down to my knees
帶著我的信仰一起

Don't let me drown, drown, drown
別讓我就此沉淪
Keep my head above water, above water
幫我繼續在這逆境中抬起頭

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言