Steve Angello - Rejoice (feat. T.D. Jakes) 歌詞翻譯

舒適圈



You have to fix the mind before you can bestow the blessing
在你慷慨的給出幫助之前, 你必須先糾正自己的想法
Because until they get their mind right
因為除非他們願意導正自己的心態
Everything you invest in them is going to leak out
否則你在他們身上付出的一切
Of the crevices of a mind that refuses to change
都將因為他們內心對改變的抗拒而付諸流水
Look at your neighbor and ask them
仔細看著你的鄰居, 然後問他
"Do you have a mind to change?"
"你真的有心想改變嗎?"
Wait for an answer
靜靜地等他給你答案
If they said no, drag them to the altar
如果他們的答案是否定的, 把他們拖上聖壇
Tell them they've got till midnight to get that fixed
告訴他們最好在半夜之前把這想法改過來
They've got till midnight to dump out all jealousy
告訴他們最好在半夜之前把他們那些忌妒心理清理乾淨
All pettiness, all unforgiveness, all strife, all malice, all confusion
還有那些雞毛蒜皮的屁事, 那些仇恨, 那些爭執, 那些怨恨, 那些麻煩
All blaming other people for your mistakes
還有那些為了逃避責任而找的藉口通通處理掉
You've got till midnight to get rid of every poison
你最好在半夜之前把這些人生毒藥通通丟掉
That's hindering you, every inflexibility that's stopping you
那只會阻礙你
From what God is about to pour into your life
那些阻礙只會抹煞掉上帝本想給予你的一切
War be onto you if you're going into another year and
如果你繼續用這種態度活過另一年, 虛度另一年
Waste another year with the old mentality
那麼你將大難臨頭
While somebody's in the hospital begging God
就在此刻, 某個人或許就正在醫院祈求著上帝
For the opportunity that you have right now
給予他你現在所擁有的那些機會
You better step into this moment
你最好好好把握這一刻

Put your hand on your head and say, "Give me a new mind"
把你的手放在你頭上, 然後大聲說, "給我一個不一樣的心態"
Give me new mind means give me a new perspective
一個不一樣的心態代表著一個不一樣的觀點
Give me a new perspective
給我一個不一樣的觀點
Give me a new way of looking at my situation
讓我從不一樣的角度重新看待自己目前的處境
Give me a new way of looking at my circumstances
讓我從不一樣的角度重新看待自己目前的情況
Get my mind ready for this year
讓我準備好面對這新的一年
Because when I get this year there's gonna be blessings
因為當我準備好了, 那麼接下來肯定會有好事發生
There's gonna be miracles, there's gonna to be opportunities
會有奇蹟發生, 會有全新的機會
Oh, yes, it's gonna be some struggles
喔, 對, 肯定也會伴隨著汗水
It's gonna be some challenges
肯定會有一些挑戰
It's gonna be some tests
肯定會有一些試煉
But even the struggles are an opportunity for me to show off
但就算是會讓我掙扎的困難, 也都是一個讓我能展現自己的機會
The victory if my mind can handle the change
如果我能克服那些變化, 那麼等著我的只會是成功

‌Do you have the mindset to be blessed?
你的心態已經準備好要接受祝福了嗎?
You have to decide to be blessed
你必須下定決心去接受祝福
You have to decide, "You know what, this is a day
你必須下定決心, "你知道嗎"
That the Lord have made, I will rejoice
"今天就是耶和華賜予的日子, 我會發自內心高興"
And be glad that I will rejoice"
"也會慶幸自己將發自內心高興"
Let the past go and step on into the future
讓過去成為過去, 然後踏出向未來的第一步
Everything that's inflexible and everything that's not ready 
阻礙我的那些, 還沒準備好的那些
Everything that's backward and everything that's negative and
讓我卻步的那些, 充滿負面的那些 
Everything that's condescending and everything that's carnal and 
讓我傲慢的那些, 讓我被色慾佔據的那些
Everything that's holding me back
還有阻礙我向前的那些
I refuse to take it over into another year and 
我拒絕把那些帶到新的一年
waste another new year with an old mind where the devil is alive
我拒絕再用那充滿惡魔話語的心態虛度另一年

I will rejoice
我會發自內心高興
I will rejoice
我會發自內心高興

Woah, Dorothy, I wanna tell you
Woah, Dorothy, 我想告訴你
You could've been home a long time ago
你很早之前就已經有機會回家了
As soon as you decide to stop looking for answers in other People
如果你沒有繼續追尋人們口中的答案
and miracles somewhere down the yellow brick road
如果你沒有去追尋黃磚道盡頭那個奇蹟
And click the heels of your mind and set your affections on things that are more
如果你早點下定決心, 早點重整好自己的心態面對更重要的事
You could have been free years ago
如果那樣, 你早在好幾年前就自由了

I will rejoice
我會發自內心高興
I will rejoice
我會發自內心高興
I will rejoice
我會發自內心高興

Look at your innocence, you don't have to get out of trouble
看看你多天真, 你不需要擺脫什麼困境
Tell them you don't have to get out of trouble before midnight
大聲跟他們說你不需要在半夜之前擺脫什麼困境
You just have to get your mind out of trouble
你需要做的只是讓自己擺脫以前的心態
If you can get your mind out, you can get your money out
如果你能把心態導正, 你就能賺更多錢
You get your family out, you can get your job out
你就能把家庭導正, 你就能把工作做好
You get your career out, you can get health out
你就能把事業衝上另一個層次, 你就能把健康顧好
You can get your prosperity out, if you can get your mind out
你就能讓自己容光煥發, 只要你願意把心態導正
No devil in the hell, no weapon formed against you
不管是地獄的惡靈, 不管是用槍口指著你的惡徒
No enemy that hates you, no witch that hexes you
不管是恨你的敵人, 不管是咒你的女巫
Can stop you from being free if you can get your mind out
只要你願意把心態導正再也沒有什麼事能限制住你
Grab yourself by the head and say, "We're coming out of there"
抓著你的頭, 然後大聲說, "我們就要擺脫困境了"

I will rejoice
我會發自內心高興
I will rejoice
我會發自內心高興
I will rejoice
我會發自內心高興


延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言