CYN - I’ll Still Have Me 歌詞翻譯

原來是我自作多情



I broke my back 'cause
我付出了所有, 因為
I thought you would too
我以為你也會這樣
I'd run in circles
就算只是白費工夫我也會繼續
I thought you would too
我以為你也會這樣

Maybe in another life
或許在來生
Everything worked out alright
一切會像我們期望的那樣
And things that made this harder passed us by
我們跨不過的那些難關會被我們跨過
But there's no bad dream to wake up from
或許那時不會再有讓我們被嚇醒的噩夢發生
Know I got it bad when it's the morning
我知道自己最近都被那些噩夢嚇醒
And you're all that's on my mind
我腦中想的都是關於你的事

If I don't have you
如果哪天你不在我身邊了
At least I'll still have me
至少我身邊還有自己
If I don't have you
如果哪天你不在我身邊了
At least I'll still have me
至少我身邊還有自己

I never thought twice
我從來沒想過其他可能
'Cause you were my number one
因為你一直都是我的第一順位
I put you first 'cause
我只會把妳放在第一位
You were my only thought
因為你是我腦中唯一想到的事

No more riding on the train
再也不會去等著誰出現
No more smoking in the alley
再也不會一個人在巷子內抽菸
Now my secrets only stay with me
現在所有的秘密只會留在我身上
Everybody knows I'm upset
每個人都看的出來我有多難過
They don't even have to ask it
他們甚至都不需要來問我怎麼了
They know I believed in us last week
因為他們都清楚, 一直到上個禮拜我都還傻傻相信著"我們"

If I don't have you
如果哪天你不在我身邊了
At least I'll still have me
至少我身邊還有自己
If I don't have you
如果哪天你不在我身邊了
At least I'll still have me
至少我身邊還有自己

There's no reason to speak badly
沒理由要去說什麼難聽的話
We just reached our end
我們就只是走到盡頭了
I will see you in parts of me
你會成為我的一部份
In who I was back then
代表著那時的我

If I don't have you
如果哪天你不在我身邊了
At least I'll still have me
至少我身邊還有自己
If I don't have you
如果哪天你不在我身邊了
At least I'll still have me
至少我身邊還有自己



延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言