Big Data - Big Dater 歌詞翻譯

腦公我要去當兵了



When we're talking and nobody's there
我們正聊著天, 但那裡卻一個人都沒有
We're safely in the dark alone
我們一個人安穩的躲在黑暗中
一段不會有任何人聽見的對話
Is transferring from home to home
正在我們的家與家之間進行著
By the time we figure it out
等我們終於想通時
It's already set in stone
那早已成為板上釘釘的事實
And everything I feel down inside my chest
而流淌在我心中的這些感覺
Completely fills me up like a real, real, real
就像真實的一切一樣填補著我的空虛

Connection
我們之間的聯繫
It's not that typical
已經不像曾經那樣
We're connecting
我們緊緊連繫著
But it's all in digital
但那僅止於網路上

I'll share a story I want you to know
我會跟你說那些我希望你知道的故事
It's better than the real thing
那遠比現實有趣太多
I took my time retouching myself
我曾經花時間在重新認識自己
To enhance my personality
只為了提升自己的人格
There's no need to dig any further
但現在我不再需要浪費那些時間
I've laid it all out, it's clear
我撒下謊言, 就這麼簡單
And everything you feel down inside your chest
而流淌在你心中的那些感覺
Completely fills you up like a real, real, real
就像真實的一切一樣填補著你

Connection
我們之間的聯繫
It's not that typical
已經不像曾經那樣
We're connecting
我們緊緊連繫著
But it's all in digital
但那僅止於網路上

I just need this so much
我真的需要這種感覺
I thought I was in love
我真的覺得自己戀愛了
With you, and me
愛上了你和那樣的我
I thought this was my destiny
我曾以為那就是我命中注定的那一位
And then the trail went cold
但這條路的終點卻是寒冷的黑暗
I looked everywhere
我找遍了所有地方
But were you ever really there
但你真的存在過嗎?
I thought we had a real, real, real
我還以為我們之間是真愛

Connection
我們之間的聯繫
It's not that typical
已經不像曾經那樣
We're connecting
我們緊緊連繫著
But it's all in digital
但那僅止於網路上

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言