Avril Lavigne - Tell Me It’s Over 歌詞翻譯

Avril Lavigne - Tell Me It’s Over
首單連前50都沒有😭



I ain’t playing no games
我已經受夠這些把戲
I’ve got nothing left to lose
我已經一無所剩
So tired of circular motions
真的受夠這些周而復始的情節
They leave me dizzy and confused
它們搞得我暈頭轉向
My heart is not your revolving door
我的心可不是為你而轉的旋轉門
I get stuck spinning and spinning and spinning 
我不斷轉著圈轉著圈轉著圈
til I collapse on the floor
最後我只能無力地跌在地上

But every time that you touch me
但每當你碰觸我的手
I forget what we’re fighting about
我又總是會忘了我們爭執的理由
Oh! You come and you leave
喔! 你就這樣來了然後你就這樣走了
Shame on me for believing every word out of your mouth
我怎麼這麼傻, 傻到會去相信你所說每一句話

If it’s really over
如果我們之間真的結束了
Tell me it’s over
請你明明白白的告訴我結束了
If it’s really over
如果我們真的已經結束了
‘Cause it don’t feel like it’s over whenever you’re closing the door
因為你離開的方式不管怎麼看都不像真的結束了
So tell me it's over
所以請你明明白白的告訴我結束了

Darling you, oh you taste so bittersweet
喔親愛的, 你的愛是那麼的苦澀, 卻又是那麼的甜美
Can’t get you off of my lips
真的無法戒掉你吻我的那種感覺
You’re dangerous when you take me like a thief
你真的太危險, 你無聲無息的偷走我的心

Oh and I, I should let this go
喔我啊, 我早該放手
I try and I try, I try
我試了又試, 試了又試
But why won't you leave me alone?
但為什麼你不幹脆點丟下我一個人離開

Tell me it's over
如果我們之間真的結束了
If it’s really over
請你明明白白的告訴我結束了
‘Cause it don’t feel like it’s over whenever you’re closing the door
因為你離開我的方式不管怎麼看都不像真的結束了
So tell me it's over
所以如果你真的覺得已經結束了
If it’s really over
請你明明白白的告訴我結束了
'Cause every time you come over it doesn't feel like it's over no more
因為你走近我的方式不管怎麼看都不像真的結束了
So tell me it's over
所以請你明白的告訴我結束了

I keep leaving the light on hoping to find something else
我一直留著一盞燈, 盼著一個不一樣的結果出現
I've played the fool for the last time
那大概會是我最後一次選擇做個傻子
I just can't do this myself
因為我真的沒辦法繼續騙自己

If it’s really over
如果我們之間真的結束了
Tell me it’s over
請你明明白白的告訴我結束了
If it’s really over
如果你真的覺得已經結束了
‘Cause it don’t feel like it’s over whenever you’re closing the door
因為你離開我的方式不管怎麼看都不像真的結束了
So tell me it's over
所以請你明明白白的告訴我結束了
If it’s really over
如果你真的覺得已經結束了
'Cause everytime you come over it doesn't feel like it's over no more
因為你走近我的方式不管怎麼看都不像真的結束了

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言