Bohnes - So Pissed 歌詞翻譯

我想過會被人記得的人生



May my tombstone read of more than just a name
願我的墓碑不只有我的名字
May my songs be more than words across a page
願我的歌不只是白紙上的文字
May my love be more than just a pretty face
願我的愛不只因為她漂亮的臉
May my life be more than just a string of days
願我的人生不只是一堆日子

I wanna be more than bones
我想成為的遠遠不只是一個平凡人
I wanna be someone's goals
我想成為某人的目標
Be somethin' behind, be one of a kind, I don't wanna die alone
我想活得更有意義, 我想活得獨一無二, 我不想孤單的死去
I wanna be more than bones
我不想只是行屍走肉
Come up from the ground below
我想從谷底爬出
And if I have children
如果哪天我有了小孩
Tell me will they visit or will I be on my own?
告訴我, 他們會來看我嗎? 還是我會孤單的活著?

Hope that I survive, I'd be so pissed if I died
希望我能撐過去, 如果就這樣死了我會很生氣
I don't know my age, growin' up is just a lie
我不知道自己到底幾歲了, 長大只是騙小孩的話
Sometimes I cry when I think of time
有時當我想到人生剩下的時間我會止不住淚水
Tell me it's all just in my mind
能不能告訴我這只是我在胡思亂想
I hope that I survive, I'd be so pissed (So pissed)
真希望我能撐過去, 如果就這樣死了我會很生氣

May my father know he always raised me right
願我爸能知道他把我教成一個無愧天地的人
May my mother know I'm so thankful for her green, green eyes
願我媽能知道我一直很感謝她那雙綠色的眼睛
May my brothers know I'm possible to like
願我兄弟能知道我是個討人喜歡的人
May my sisters have a good one by their side
願我姊妹能找到她們的好老公

I wanna be more than bones
我想成為的遠遠不只是一個平凡人
I wanna be someone's goals
我想成為某人的目標
Be somethin' behind, be one of a kind, I don't wanna die alone
我想活得更有意義, 我想活得獨一無二, 我不想孤單的死去

Hope that I survive, I'd be so pissed if I died
希望我能撐過去, 如果就這樣死了我會很生氣
I don't know my age, growin' up is just a lie
我不知道自己到底幾歲了, 長大只是騙小孩的話
Sometimes I cry when I think of time
有時當我想到人生剩下的時間我會止不住淚水
Tell me it's all just in my mind
能不能告訴我這只是我在胡思亂想
Hope that I survive, I'd be so pissed (So pissed)
真希望我能撐過去, 如果就這樣死了我會很生氣

But If I go, for what it's worth
但如果我真的離開了, 不管我活得怎樣
May roses grow up from my dirt
願我的墓土能成為玫瑰們的養分

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言