The Paper Kites - On The Train Ride Home 歌詞翻譯

我買幾個橘子去
你就在此地, 不要走動



Waiting down at the station
在車站等著車
I don’t remember
我有點忘了
I think it was late then
我猜那時應該很晚了
Standing, always so quiet
就那樣站著, 四周一如既往的寧靜
We’re like elevators
我們就像台電梯
Filled up with strangers
被陌生人填滿我們的人生

No sound, no Hallelujahs
沒有聲音, 沒有聖音
Still I was praying on the train ride home
現在我還是坐在回家的車上祈禱著
If I can't get the things I want
如果我真的得不到我想要的那些
If I can't get the things I want
如果我真的得不到我想要的那些
Just give me what I need
那至少給我我所需要的那些

Our words fill up the pages
我們的話語填滿了人生的每一頁
Fill up the days with songs for the ages
我們用那些歌頌歲月的歌填滿了每一天
Still those vows that we all speak
現在我們還是在說著相同的誓詞
We break them like concrete
它們像水泥一樣被我們打破
And just make our words cheap
我們讓話語變得廉價

I want someone to grow with
我想要一個能一起成長的人
Songs I can sing to
我想要唱那些能投射心境的歌
And a family to cling to
我想要一個能夠依靠的家
But if I can't get the things I want
但如果我真的得不到我想要的那些
If I can't get the things I want
如果我真的得不到我想要的那些
Just give me what I need
那至少給我我所需要的那些
Just give me what I need
那至少給我我所需要的那些


延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言