Tones and I - Can't Be Happy All the Time 歌詞翻譯

it's ok to be sad



As I fall asleep now
在我即將入睡時
I think of all the paths I've taken
我想起了那些我曾走過的路
That lead me back to here
那些把我帶回這裡的路
And I wonder, is life at its peak now?
我不禁想著,我的人生此刻是否已經到了巔峰?
Is it stuck in first gear?
它的變速箱會不會就這樣卡在一檔?
When will it all disappear?
這一切什麼時候會消失不見?

And time keeps passing by
時間還是不斷在流逝
But I'm too busy to reply
但我已經忙到無法回答那些問題
And as I close my eyes
當我閉上雙眼時
I say that I won't go tonight
我告訴自己今晚會不一樣
I'm looking for a sign
我期待著那一絲好轉的跡象
My only friends have been online
我僅有的那些朋友們一直都在網路上
And as I close my eyes
當我閉上雙眼時
I tell myself I'm fine
我告訴自己說我很好

And I don't wanna cry
我也不想流淚
But now it's hard to breathe
但現在的情況就是這麼讓我喘不過氣
And now everybody's standing here
所有人都站在那看著我
But no one seems to know me
但卻似乎沒有任何一個人真的了解我
And I'm alright
但我沒事
Tomorrow, I'll be fine
到了明天,我就會好起來
'Cause you can't be happy
因為誰都不可能無時無刻保持快樂
You can't be happy all the time
誰都不可能無時無刻保持快樂
You can't be happy all the time
誰都不可能無時無刻保持快樂
You can't be happy all the time
誰都不可能無時無刻保持快樂

As I walk through the streets now
在我走過那些街道時
I realise I don't know where I'm going
我才發現我其實根本不知道自己要去哪
I don't know why I'm here
甚至不知道自己為什麼在這裡
And if I live just to please without showing
如果我現在活著就只是為了取悅其他人
Do I lose myself here?
我是不是已經迷失了自我?
Am I living by fear?
我是不是活在恐懼中?

And time keeps passing by
時間還是不斷在流逝
But I'm too busy to reply
但我已經忙到無法回答那些問題
And as I close my eyes
當我閉上雙眼時
I say that I won't go tonight
我告訴自己今晚會不一樣
I'm looking for a sign
我期待著那一絲好轉的跡象
My only friends have been online
我僅有的那些朋友們一直都在網路上
And as I close my eyes
當我閉上雙眼時
I tell myself I'm fine
我告訴自己說我很好

And I don't wanna cry
我也不想流淚
But now it's hard to breathe
但現在的情況就是這麼讓我喘不過氣
And now everybody's standing here
所有人都站在那看著我
But no one seems to know me
但卻似乎沒有任何一個人真的了解我
And I'm alright
但我沒事
Tomorrow, I'll be fine
到了明天,我就會好起來
'Cause you can't be happy
因為誰都不可能無時無刻保持快樂
You can't be happy all the time
誰都不可能無時無刻保持快樂
You can't be happy all the time
誰都不可能無時無刻保持快樂
You can't be happy all the time
誰都不可能無時無刻保持快樂

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言