Radiohead – Last Flowers 歌詞翻譯

要以什麼態度面對死亡



Appliances have gone berserk
各式各樣的家電像瘋了一樣出現
I cannot keep up
我已經沒辦法跟上這時代
Treading on people's toes
我四處冒犯其他人
Snot-nosed little punk
像個還流著鼻涕的小屁孩

And I can't face the evening straight
我已經沒辦法好好面對黑夜
You can offer me escape
只有你能帶我逃離這樣的生活
Houses move and houses speak
無論走到哪都會觸景傷情
If you take me there you'll get
如果你真的能帶我去那裡,你也會得到
Relief, relief
解脫

And if I'm gonna talk
如果我要談那些
I just wanna talk
就代表我真的想談那些
Please don't interrupt
拜託千萬別打斷我
Just sit back and listen
就那樣靜靜地坐著聽我說

'Cause I can't face the evening straight
因為我已經沒辦法好好面對黑夜
You can offer me escape
只有你能帶我逃離這樣的生活
Houses move and houses speak
無論走到哪都會觸景傷情
If you take me there you'll get
如果你真的能帶我去那裡,你也會得到
Relief, relief
解脫

It's too much
這一切真的太多了
Too bright
真的太耀眼
Too powerful
真的太強大




延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言