Citizen Soldier - I'm Not Okay 歌詞翻譯

你好嗎? 我不好



Tonight the monsters in my head

今晚我腦海中那些怪物們

Are screaming so damn loud

又在死命的咆嘯著

But I built walls so high

但幸虧我築起的牆夠高

So they never even make a sound

所以他們連一丁點聲音都傳不出來


It's a mask, it's a lie

這都是偽裝, 這都是謊言

It's the only home I've ever known

這是我唯一知曉的避風港

Cause being who I really am

因為如果做真正的我

Has only left me more alone

就只會讓我變得更加寂寞


I am not okay

我不太好受

And I need you to see it

我覺得你需要知道這樣的我

I have so much to say

我有好多話要說

And no one to hear it

但卻找不到人聽

The reason I keep quiet

那就是我一直選擇沉默的原因

With so much at stake

我一直選擇讓自己處在危險的臨界點

I always feel like a burden

我總感覺自己對其他人來說就像個負擔

Let it silence me

而這感覺讓我開不了口

You'll never understand

你們永遠不會了解

Why it's so hard to say

為什麼說出口會是件那麼難的事

I'm not okay

我真的不太好受


I wish I had a scar, had a bruise on the surface

我多希望自己身上有傷口, 有瘀青

Any kind of proof

或是其他顯眼的東西

That everything I feel is more than just some sad excuse

來證明我所感受到的那些事遠遠不只是我憂鬱的藉口

My life's invisible abuse

那默默折磨我一生的事

I'm either judged or have to hide

我只能選擇被別人指指點點或藏起來不說

The only symptom you can see

而你唯一看得見的病兆

Is I don't wanna be alive

就是我根本不怎麼想活下去


I am not okay

我不太好受

And I need you to see it

我覺得你需要知道這樣的我

I have so much to say

我有好多話要說

And no one to hear it

但卻找不到人聽

The reason I keep quiet

那就是我一直選擇沉默的原因

With so much at stake

我一直選擇讓自己處在危險的臨界點

I always feel like a burden

我總感覺自己對其他人來說就像個負擔

Let it silence me

而這感覺讓我開不了口

You'll never understand

你們永遠不會了解

Why it's so hard to say

為什麼說出口會是件那麼難的事


I'll never have the words

我想我永遠找不到任何字詞來形容

I can't explain this hell

我沒辦法去描述我眼前的地獄

But what if it kills me

但如果哪天它真的要了我的命要怎麼辦?

If I keep it to myself

如果我繼續把這些當成我的秘密真的會發生


I am not okay

我不太好受

And I need you to see it

我覺得你需要知道這樣的我

I have so much to say

我有好多話要說

And no one to hear it

但卻找不到人聽

I'm not okay

我不太好受

I'm not okay

我不太好受

I'm never safe

我從來就沒有安全感

It's not a phase

這不是我人生中某種奇怪的時期

If I finally break

如果我撐過了這些

Would you still stay

你還會待在我身邊嗎?


Tonight the monsters in my head

今晚我腦海中那些怪物們

Are screaming so damn loud

又在死命的咆嘯著



延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言