Jose Suicidio - Help Me! 歌詞翻譯


是的
又是Jose Suicidio那充滿正能量的歌曲
這首同時也是熱門美食節目,Henry's Kitchen的主題曲
每次聽到這首歌
總是讓我有種欣慰感XDDD


Help me make it through the night,
請幫我撐過夜晚時分
Cause I am tired and alone.
因為我又累又孤單
Help me make it through the night,
請幫我撐過夜晚時分
Cause I don't like myself anymore.
因為連我也不再喜歡我自己

I guess I'm just not interesting,
我想我只是有點無趣
I have no personality.
我沒有突出的個性
I met a guy with cancer,
我遇到一個癌症病患
And he felt sorry for me.
連他也覺得我的遭遇很悲慘
I've never been a social guy,
我從不是一個社交達人
I'm always making children cry.
我總是讓小孩子哭泣
I guess that's just the way it's meant to be.
我想那就跟字面上意思一樣吧

Help me make it out of bed,
請幫助我從被褥中振作
Cause I am scared and sad.
因為我悲傷又害怕
Help me make it through the day,
請幫我撐過這種鳥日子
Cause there's nothing out there for me anymore.
因為這世界似乎已經沒有任何一種東西是屬於我的

Cause I'm always coming in last place,
因為我總是吊車尾
And getting dirt kicked in my face.
把自己搞得灰頭土臉
And everyone pushes ahead of me,
而每個人都無情的把我推到一邊
And nobody stops to care. 
沒有任何一個人肯停下來關心我
I curse the gods each day in vain,
我每天都像白費力氣般的詛咒著上帝
For giving me this life of pain,
我咒罵他在給予我這種充滿痛苦的人生
When all I really need's a little hug.
而我需要的就只是一個小小的擁抱

Help me make it through the night,
請幫我撐過夜晚時分
Cause I am tired and alone.
因為我又累又孤單
Help me make it through the night,
請幫我撐過夜晚時分
Cause I don't like myself.
因為連我也不喜歡我自己

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

1 則留言: