LVNDSCAPE & Holland Park feat. Nico Santos - Waterfalls 歌詞翻譯


這首歌是用一個暖男的角度去看一個受了傷的女孩
最後一段的歌詞寫得很美
不過慚愧的是,我沒有翻出原本那種美感QQ

回到音樂本身
我個人是蠻喜歡這首的Vocal
有點Justin Bieber的感覺
不過細節比小賈多一點 
編曲部分也很不錯
前奏透過類似獨白的方式表現
在用輕快的旋律慢慢地將氣氛往上推
唯一的缺點是
Drop複製貼上有點多次XDD


You had it all
你擁有了一切
And you'll make it back there after all
但你知道總有一天這一切還是要回歸原點
I'll pick you up
當你快要跌到谷底時
when you're down and about to fall
我會緊緊的抱住你
Life might seem wrong
生活似乎出了點差錯
But this won't be lasting for to long
但我相信這些不是過不了的難關
You gotta be strong
你一定會變得比現在更堅強
and have trust in all these dreams that you've been praying for
你就放心地去追趕你曾經的夢吧

Do you ever
你是否曾經想過
wonder if the stars shine out for you?
有天繁星會只為你一人而閃耀
I will never
我會永遠
Turn my back on our truth
堅守我們之間的關係
on days of doubt
儘管我也不知道那麼做是否正確
I will listen to you as a friend
我會當個知心好友,靜靜的聽你發牢騷
Hope let you down
雖然那些希望一次次的背叛你的期待
But we'll take the future in our hands and walk again
但我相信有天我們一定能再次將未來牢牢地抓在手中

I'll be you raincoat
在你最難受的時候
On high tide your Sailboat
我會成為你的保護衣
When the water falls from you Eyes
當你的淚水無法停下
And when the night comes
當夜幕降臨
I'll be your lighthouse
我會成為你的燈塔
Save you from waterfalls in you Eyes
將你從你潰堤的淚水中救出

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言