Cash Cash - Hero feat. Christina Perri 歌詞翻譯


這首歌收錄在Cash Cash新專輯Blood Sweat & 3 Years裡面
(就是上面那張很詭異的圖片)
這次華納好像吃錯藥了
把整張專輯都傳到Youtube上
所以剛好可以在買之前先試聽一下
這首算是整張裡面我覺得最好聽的歌之一
歌名的Hero有點雙關的味道
以前的情人對他來說是英雄
但他現在想做自己的英雄
感覺有點像是Alesso的Heroes

這首歌的歌詞寫的是一個堅強的女生
配上Christina Perri那個時而輕柔時而有力的Vocal
整首歌聽起來很激勵人心


I let my soul fall into you
過去我不小心愛上了你
I never thought I'd fall right through
我從沒想過我會這麼瘋狂的愛上你
I fell for every word you said
我沉醉在你所說的一字一句
You made me feel I needed you
你讓我覺得我無法離開你
And forced my heart to think it's true
逼我將這情況視為理所當然
But I found I'm powerless with you
但我發現我在你面前就是沒辦法去反抗你

Now I don't need your wings to fly
現在我不需要你的羽翼就能自由的飛
No, I don't need a hand to hold in mine this time
我這次不需要你來握住我的手
You held me down, but I broke free
過去你一直禁錮著我,但我現在掙脫出來了
I found the love inside of me
我找到我內心的愛了
Now I don't need a hero to survive
現在的我不需要英雄來救我
Cause I already saved my life
因為我已經解救了我自己

I fell into your fantasy
我曾經被你帶給我的幻想迷得團團轉
But that's all our love will ever be
但這些都過去了,就跟我們的愛一樣
I lost hope in saving you and me
我看不見我們之間有任何希望
You think I'm lost, falling apart
你說我是一時迷了路,失去了自我
But your lies just made a stronger heart
但就是你一次又一次的謊言,我的心才被敲打得如此堅強
My life is just about to start
我的新生活才正要開始

Now I don't need your wings to fly
現在我不需要你的羽翼就能自由的飛
No, I don't need a hand to hold in mine this time
我這次不需要你來握住我的手
You held me down, but I broke free
過去你一直禁錮著我,但我現在掙脫出來了
I found the love inside of me
我找到我內心的愛了
Now I don't need a hero to survive
現在的我不需要英雄來救我
Cause I already saved my life
因為我已經解救了我自己
Already saved my life
我已經被救出來了
I already saved my life
我已經解救了我自己


延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言