Ookay - Thief 歌詞翻譯


前幾天在Proximity找到的歌
第一次聽到的時候只有一種感覺
"頻道介紹寫的Your favorite music you haven't heard yet.都是真的啊"
這首歌聽一次就愛上了
特別是那個薩克斯風
簡直銷魂
這樂器真的太OP
聲音超性感
當初應該學個薩克斯風的

不知道為什麼
這歌詞讓我想到名偵探柯南裡面的怪盜基德
可能是因為他和歌裡描寫的人一樣瀟灑中帶點小邪惡吧(笑


Like a thief in the night
像個小偷一樣
I'm coming for your heart
我是為了偷走你的心而來的
This time it's anything goes
這次行動什麼事都有可能碰上
I guess I'm just a selfish ghost
我猜我就只是個自私的幽靈吧

I know you're scared
我知道你很害怕
because somebody told you I was up to no good
因為有人告訴過你我不是什麼好東西
but I'll be here
但我還是會一直在這裡等你的
waiting for the chance to take you out this neighborhood
等著能把你從這地方帶走的那天來臨
there's a whole wide world for us to see
外面還有許許多多的風景等著我們去看
the only thing you gotta do is follow me
你唯一要做的事就是跟著我一起踏出第一步

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

1 則留言: