DJ Snake & Bipolar Sunshine - Future Pt. 2 歌詞翻譯


DJ Snake
相信這幾個字應該是整場RTU Taiwan最讓人印象深刻的字之一了
老實說我原本還不知道原來Snake在台灣這麼紅
竟然還有人專門做旗子和紙牌XDD
不過說真的,Snake應該可以算是曲風很多元的DJ
可以是很硬的Trap也可以是很柔的House
而且都有個共通點,會讓人很自然地愛上

這首Future Pt. 2被收錄在Snake的最新專輯, Encore
算是專輯裡面比較柔的歌
印象中Spotify上有這一張專輯
有興趣可以上去找找
(雖然我覺得這張曲目有點亂排就是了XDD)


My future looks brighter in your eyes
我的未來從你的眼中看來更加明亮
So if I ever realize
所以如果我曾經意識到這些
I don't blame the fire
我就不會去抱怨在我身上燃起的愛慾之火
you're mine
因為你就是我的真愛
And we go all night long, all night long
我們可以用一整夜的時間
And sometimes through the day
或許花上一整天也無所謂
My future looks brighter in your eyes
因為我的未來從你的眼中看來更加耀眼

I'm lookin' forward, you're lookin' back
我正看著未來,你正回首過去
Help me pick out our next adventure on the map
為了幫我在地圖上指出下一次冒險的目的地
Let's take it all in, let's catch a vibe
讓我們試著接受這一切,試著習慣這氛圍
You give me feelings that I only reach when high
你給了我像是在雲端漫步般的感覺
So bae, I'll make it easy, I'll make you mine
所以親愛的,我會讓這一切變得自在,讓你自願成為我的所有
A little trouble in my heart, it makes you glad
你似乎很高興看到我的心為了你而小鹿亂撞
You got me always, champagne and wine
香檳和葡萄酒,你總是比我更了解我想要的
But even when I sleep, somehow you rule my mind
儘管在睡夢中,你還是主宰著我的世界
Oh lately
最近我一直想著你

My future looks brighter in your eyes
我的未來你的眼中看來更加明亮
So if I ever realize
所以如果我曾經意識到這些
I don't blame the fire
我就不會去抱怨在我身上燃起的愛慾之火
you're mine
因為你就是我的真愛
And we go all night long, all night long
我們可以用一整夜的時間
And sometimes through the day
或許花上一整天也無所謂
My future looks brighter in your eyes
因為我的未來從你的眼中看來更加耀眼

Oh, the start, you'll be there in the end
又是另一個開始,但我知道在終點還是能看見你的身影
And take me back again
而且會帶我回到屬於我們的休息處
You're the perfect end
你就是我人生的完美句點

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言