That Poppy - Everybody Wants To Be Poppy 歌詞翻譯


最近愛上了這個怪怪的女生, That Poppy
老實說我不知道他到底算不算是個歌手
雖然她有發過專輯, 而且聲音真的很迷人
但從她的頻道來看就只是個超現實主義的Youtuber

撇開那些奇怪的影片不看
That Poppy給我的感覺很像以前的Avril Lavigne
年紀很輕,外型和聲音都沒話說的好,而且都很有個性
一個是叛逆,一個是...怪

這首Everybody Wants To Be Poppy可以看成是That Poppy的自白
當一個女生個性太過突出很容易就會變成一些女生的偶像
(當初Avril Lavigne也是這樣)
所以她才會寫下這首歌

PS:
這邊我放的是Acoustic版
我覺得這個版本比原版很聽很多


Everybody wants to be Poppy Poppy
每個人都想成為Poppy
Everybody wants to be
每個人都這麼幻想著

All the people all around want to know
每個人都想知道
What to look like, what to think, where to go
要怎麼打扮自己,要想些什麼,要去哪裡

But I don't know, I don't know
但我不知道.我真的不知道
I don't know what to think anymore, No
我一點也不知道要想些什麼

I'm not here to tell you, what to say or be
我不是為了告訴你要做什麼才存在的
Why is everybody just like me
為什麼每個人都只想模仿我

I don't know who to belong to
我不知道(你們)可以依靠誰
I'm just a princess with a pistol
我就只是個拿著手槍到處玩的野蠻公主

Everybody wants to be Poppy Poppy
每個人都想成為Poppy
Everybody wants to be
每個人都這麼幻想著
Everybody wants to be Poppy Poppy
每個人都想成為Poppy
Everybody wants to be someone else
每個人都想成為別人

I'm not here to tell you, what to say or be
我不是為了告訴你要做什麼才存在的
Why does everybody look like me
為什麼現在每個人看起來都這麼像我

Everybody wants to be Poppy Poppy
每個人都想成為Poppy
Everybody wants to be
每個人都這麼幻想著
Everybody wants to be Poppy Poppy
每個人都想成為Poppy
Everybody wants to be me
每個人都想成為我

I'm not here to tell you, what to say or be
我不是為了告訴你要做什麼才存在的
Why is everybody just like me
為什麼每個人都只想模仿我

cuz I don't have all the answers
因為我根本不知道你們那些問題的答案
but what I say is true
但我可以很肯定的說
all you need to do is just be you
你們需要做的就是做你自己

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言