Norah Jones - Don't Know Why 歌詞翻譯


前幾天在我YouTube的訂閱內容上出現了這首歌的Live
聽完之後整個愛上了這首經典爵士
所以就把很久沒聽的Norah Jones專輯拿出來聽了一遍

說到這張專輯
當年可以說是怪物,一次就拿下了5座葛萊美
對, 沒看錯, 就是5座(雖然其中一個是最佳新人)
而這首Don't Know Why也是當年的年度歌曲
(老實說也是整張最好聽的)




I waited 'til I saw the sun
我枯等到清晨的曙光出現
I don't know why I didn't come
我不知道自己為何沒去赴約
I left you by the house of fun
我把你一個人留在遊樂屋前
I don't know why I didn't come
我不知道自己為何沒出現
I don't know why I didn't come
我不知道自己為何沒出現 

When I saw the break of day
當我看見曙光出現
I wished that I could fly away
我許下了個願望,我希望自己能遠走高飛
Instead of kneeling in the sand
而不是像這樣跪坐在沙灘上
Catching teardrops in my hand
雙手滿是淚水

My heart is drenched in wine
我的心沉浸在紅酒中
But you'll be on my mind
但你還是會一直在我的腦海裡
Forever
直到永遠

Out across the endless sea
在無盡的海洋之外
I would die in ecstasy
我願在狂喜中死去
But I'll be a bag of bones
但我知道我只會成為路邊被忽視的白骨
Driving down the road alone
一個人孤獨地走在路上

My heart is drenched in wine
我的心已經沉浸在紅酒中
But you'll be on my mind
但你還是會一直在我的腦海裡
Forever
直到永遠

Something has to make you run
有些事讓你必須離開
I don't know why I didn't come
我不知道自己為何沒出現
I feel as empty as a drum
我的心就像個鼓一樣空蕩蕩的
I don't know why I didn't come
我也不懂自己為什麼沒出現

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

1 則留言: