Skylar Grey - Come up for Air 歌詞翻譯


Skylar Grey最新專輯, Natural Causes的第三波主打歌
這首歌找來了Eminem一起創作
(應該是旋律部分,阿姆味)
歌詞主要描寫分手之後的心境
雖然和My Way一樣都是分手歌
不過和Calvin Harris不同的是
Skylar Grey選擇等待戀情的起死回生

PS:
 Come up for Air正確的翻譯是換氣
這首歌我選擇直接翻它的引申義


I'm no good for you
我配不上你
I'm not what you need
我不是你所需要的那個人
You've made that very clear
你已經很清楚地讓我了解到這些了
Though I disagree
雖然我並不怎麼同意這些結論

Enough to let you go
放手的理由已經夠多了
To let you drift away
是時候讓你自由
Cause once you navigate these troubled waters
因為一旦你又回頭看這灘混水
I believe that someday you'll return
我相信有天你會回到我身邊

And I will still be here
而到時候我還是會在這裡
When you come up for air
當你想通了一切
Do you what you gotta do
就盡管做你想做的決定
I'll wait for you, to come up for air
我會等著你, 等你想通這一切

Cause in this whole wide world
因為在這寬廣的世界
There's no one else for me
沒有其他的人可以取代你
So while you search the seas for answers
所以當你在茫茫人海中找尋答案時
I will still be waiting
我會一直在這裡等著

Be sure to dive down deep
請你用盡你所有的力氣去尋找
Because if you do
因為只要你真的這麼做了
Even if it takes a thousand lifetimes
即使可能要花上上千次的人生
My love, I know you're finally gonna see the truth
親愛的, 我知道你總有一天會發現真相
And you'll return
而到時候你會選擇回到我身邊

And I will still be here
而到時候我還是會在這裡
When you come up for air
當你想通了一切
Do you what you gotta do
就盡管做你想做的決定
I'll wait for you, to come up for air
我會等著你, 等你想通這一切

And even if this really is the end
假如這真的是終點
I'm sure I'll be alone until I'm dead
我很確定直到死亡來臨我都會是孤獨的
Cause no one else will ever quite compare
因為沒有其他人能比的上你在我心中的位置
To them it wouldn't be fair
或許對他們來說真的有點不公平

To lay here with somebody new
和另一個人一起躺在這裡
And all I did was think of you
但我心裡想的卻都是你
If you're my Jack, then I'm your Rose
如果說你是我的Jack, 那麼我就是你專屬的Rose
And I promise I will never ever let go
我可以保證我絕對不會放開我的手

And I will still be here
而到時候我還是會在這裡
When you come up for air
當你想通了一切
Do you what you gotta do
就盡管做你想做的決定
I'll wait for you, to come up for air
我會等著你, 等你想通這一切

To come up for air
等你想通這一切
Come up for air
等你終於想喘口氣
Come up for air
等你了解你失去了些什麼
To come up for air
等你想通這一切

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言