Billie Eilish - Six Feet Under 歌詞翻譯


這首算很特別的歌
很平淡, 不知道該怎麼去形容
卻會讓人不自覺的一直replay下去
很美的聲音
14歲的Billie Eilish 



Help, I lost myself again
請幫幫我, 我又忘了自己究竟是誰
But I remember you
但我還清楚的記得你
Don't come back, it won't end well
別回到我身邊, 這只會帶來傷害
But I wish you'd tell me too
但我心裡卻希望你也是如此

Our love is six feet under
我們的愛已經被我們埋在六呎之下
I can't help but wonder
但我不禁好奇
If our grave was watered by the rain
如果我們那埋葬愛情的墳墓被雨水滋潤了之後
Would roses bloom?
愛還會再次開花嗎?
Could roses bloom
愛還能再次開花嗎?
Again?
再次?

Retrace my lips
擦去我嘴唇上的口紅
Erase your touch
擦去我腦中你的一切
It's all too much for me
那些回憶對我來說太沉重
Blow away
想將他們全部吹走
Like smoke in air
就像瀰漫在房間中的煙一樣
How can you die carelessly?
你怎麼能就這麼隨便的死去?

Our love is six feet under
我們的愛已經被我們埋在六呎之下
I can't help but wonder
但我不禁好奇
If our grave was watered by the rain
如果我們那埋葬愛情的墳墓被雨水滋潤了之後
Would roses bloom?
愛還會再次開花嗎?
Could roses bloom
愛還能再次開花嗎?

They're playing our sound
他們正在放著我們的回憶
Laying us down tonight
將我們的愛放進棺木中
And all of these clouds
天空中那些雲朵
Bringing us back to life
將我們的愛再一次帶回生命
But you're cold as a knife
但你卻還是冰冷的像把刀

Six feet under
六呎之下的愛
I can't help but wonder
讓我不禁好奇
If our grave was watered by the rain
如果我們那埋葬愛情的墳墓被雨水滋潤了之後
Bloom
會重新萌芽嗎?
Bloom
會重新開花嗎?
Again
再一次?

Help, I lost myself again
請幫幫我, 我又忘了自己究竟是誰
But I remember you
但我還清楚的記得你




Billie Eilish - Six Feet Under (Ninski & Mickey Valen Remix)

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言