Virtual Riot - In My Head (feat. PRXZM) 歌詞翻譯


輕柔中帶點迷幻的感覺
Virtual Riot新歌,In My Head
不過有句話我不知道該不該說
這歌詞看似不錯
但身為一個飽讀詩書的人
我看的出來,這其實是在寫文青嗑藥之後的反應(?)


All I can hear is your voice 
現在我只能聽見你的聲音
In my head
繚繞在我腦海裡
Telling my I should've just stayed in bed
告誡著我是時候從床上起身了
But the lights are off and no one's
但太陽還沒升起, 大家也都還沒醒
I'm walking down an empty road,
我走在只有我一人的街上
Looking for a sign that I'm still here
尋找著我存在的證明
Turn my face into the wind,
將我的臉送往微風中
Start to lose my place again
我又開始迷失方向了
Has this all just been a dream?
難道說這一切都只是夢?

Give me the sign that I'm not losing my mind
給我個暗示,告訴我我還清醒著
Pinch me, pull me out into the light
捏捏我的臉頰,把我拉到能看見光明的地方
Losing track of time and space,
迷失了時間和方向
Running against my own race,
我正和自己賽跑著
Feeling like the walls are caving in
感覺世界開始崩陷
Trying to come up for air,
用盡全身的力量尋求解脫
This is more than I can bare,
這一切已經讓我無法承受
Think it's time to go back to bed
我想是時候再回床上睡回籠覺了
Ohh, in my head
在我的腦海中



延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言