A Great Big World - When I Was a Boy 歌詞翻譯

我小時候有個夢想
那就是想要每天都能舒服的過日子
不過長大之後我就知道那是不可能的

因為我不姓連



When I was a boy, I had a dream
當我還只是個小男孩時, 我曾有個夢想
All about the things I'd like to be
那夢想是我想要成為的一切
Soon as I was in my bed
很快的我進入了夢鄉
Music played inside my head
音樂繚繞在我的腦海中
When I was a boy, I had a dream
當我還只是個小男孩時, 我曾有個夢想
When I was a boy, I learned to play
當我還只是個小男孩時, 我學著怎麼將我腦中的音樂播出來
Far into the night and drift away
一直到半夜, 一直到那些音樂消失
Don't want to work on the milk or the bread
我一點也不想為了下一餐而工作
Just want to play my guitar instead
我只想刷我的吉他
When I was a boy, I had a dream
當我還只是個小男孩時, 我曾有個夢想

And radio waves kept me company
而收音機裡的那些歌一直陪著我
In those beautiful days when there was no money
陪我度過那些美好的日子, 陪我度過那個口袋裡沒有半毛錢的日子
When I was a boy, I had a dream
當我還只是個小男孩時, 我曾有個夢想

When I was a boy, I had a dream
當我還只是個小男孩時, 我曾有個夢想
Finding out what life could really mean
我想找到生命真正的意義
Don't want a job 'cause it drives me crazy
一點也不想要工作, 因為那會一步步的逼瘋我
Just wanna sing, do you love me, baby?
我只想要唱歌, 親愛的, 你會愛這樣的我嗎?
When I was a boy, I had a dream
當我還只是個小男孩時, 我曾有個夢想

And radio waves kept me company
而收音機裡的那些歌一直陪著我
In those beautiful days when there was no money
陪我度過那些美好的日子, 陪我度過那個口袋裡沒有半毛錢的日子
When I was a boy, I had a dream
當我還只是個小男孩時, 我曾有個夢想
When I was a boy
當我還只是個小男孩時

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言