blackbear - 90210 (Ft. G-Eazy) 歌詞翻譯


這首是去年被委託的
那時候看到名字很像Rap歌手就先擺在一邊
然後...就一直到最近我才想起來
真的覺得很對不起委託的那個人QQ
聽完之後也證明我當初的直覺是對的
合作的那位真的是個rapper
不過實際聽完之後其實整首歌比較像gnash那種抒情風格
老實說還蠻好聽的
(除了詞很長這點)

90210是一部美劇的名字
主要在說一群住在比佛利山莊的青少年的故事
簡單來說就是一群富二代屁孩的故事(?)
這首歌是在說他愛上的女生就像90210裡面的角色一樣
然而看Rap那段就會發現
一切都是假的
那女的根本就打腫臉充胖子的小婊砸

PS:
FIDM中文是時尚設計商業學院
看名字就知道是間不知道在幹嘛的學校很專業的設計學院


What are you yellin' for?
你到底在渴求著什麼?
You’re screaming out your lungs all day and night
你從早到晚不停叫喊著
I can’t control a girl like you
我沒辦法去控制像你這樣的女孩
She need a Saturday away from home to drink more champagne
我想她需要好好讓自己放鬆一下, 去小酌幾杯香檳
I can’t mold a girl like you
我沒辦法去模仿像你這樣的女孩
In all designer to remind ya
她身上那些設計師的名牌貨就像在提醒別人
You can’t buy her, just her clothes
誰都買不到她的心, 就算你能買到她身上昂貴的衣服也一樣
Can’t define her, can’t design her
沒辦法定義這女孩, 沒辦法設計出另一個她
In the 90210
她就住在比佛利山

I can’t find her, I can’t find her
我找不到她, 找不到她
In the 90210
她說她住在比佛利山

What are you yellin' for?
你到底在渴求著什麼?
You’re screaming out your lungs all day and night
你從早到晚不停叫喊著
I can’t control a girl like you
我沒辦法去控制像你這樣的女孩
She need a Saturday away from home to drink more champagne
我想她需要好好讓自己放鬆一下, 去小酌幾杯香檳
I can’t mold a girl like you
我沒辦法去模仿像你這樣的女孩
In all designer to remind ya
她身上那些設計師的名牌貨就像在提醒別人
You can’t buy her, just her clothes
誰都買不到她的心, 就算你能買到她身上的衣服也一樣
Can’t define her, can’t design her
沒辦法定義這女孩, 沒辦法設計出另一個她
In the 90210
她就住在比佛利山

I can’t find her, I can’t find her
我找不到她, 找不到她
In the 90210
她說她住在比佛利山

Reverb on guitar plucks
來段新的旋律
Cigarettes and Starbucks
香菸和星巴克
And her line of credit's high
她的帳單多到數不清
High as the line gets her that her credit card cuts
就跟她刷爆的卡一樣多
So in love with the scene
所以愛上那樣的景色吧
So in love with being seen
所以愛上你所見的她吧
Probably it’s time to intervene
或許是時候阻止她了
But she doesn’t care, so she keep the party goin' in the meantime
但她似乎不在意, 還是繼續在她的party裡面high
Till it's all over, she can’t rewind
但在音樂結束之後, 她會發現時間已經沒辦法重來了
If she gets her fix well then she’s fine
如果她肯及時回頭那還來的及
I should prolly hit her with the peace sign
或許我該狠心的切斷跟她的關係
Says she wants me and I fall for it each time
但當她一開口, 我又被她迷的暈頭轉向
She’s aware she’s a bad chick
她也很明白自己是個壞女人
Studyin' in FIDM cuttin' fabric
她說她在FIDM學服裝設計
I really think her soul's made of plastic
我真的覺得她連靈魂都是假的
End of the story is inevitably tragic
這段故事的結局當然不可避免地用悲劇收場

I can’t find her, I can’t find her
我找不到她, 找不到她
In the 90210
她說她住在比佛利山

90210, 90210
比佛利山的女孩
I need you, come get it
我需要你, 過來牽起我的手
I need you, I need you
我需要你, 我需要你
Come find it, come find it
拜託你過來找我這個癡情的傻子

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言