Cash Cash & ROZES - Matches 歌詞翻譯

Cash Cash新歌
找來Roses的vocal, ROZES
(我絕對沒有在說冷笑話XD)
除了Roses之外她其實還有另一首代表作Burn Wild
算是很不錯的聲音, 但就是紅不起來
不過這首新歌感覺能讓他們起飛了



I remember how we used to be so beautiful
我還記得當時的我們是多麼讓人羨慕
You broke my heart at 16
你在我16歲時傷透我的心
The first time I felt my world come crashing
那是我第一次覺得我的世界毀滅了
Black magic, like your heart was made of matches
像黑魔法一般, 感覺你的心就像是火柴做成的
And I never got over it
而我從來沒有走出那時的痛

I swear your friends know when to post your photograph
我敢說你的朋友很清楚什麼時候該把你那些照片Po出去
It doesn’t really hurt, but it always takes me back to 16
雖然那些照片不會在我身上留下傷口, 但總會讓我想起16歲那年
In your basement and your parents, my feelings
你家的地下室, 你的爸媽, 和我那時的感覺
And I never got over it
而我從來沒有走出那時的痛

How did you break my heart without even trying?
你怎麼能這麼毫不費力的讓我心碎
How are you on my mind, you're not even talking to me
為什麼你總是出現在我腦海中, 明明你根本沒和我再說過半句話
You were made of matches, and you burned me to the ground
你就像根火柴, 將我燃燒殆盡
You were made of matches, and you burned me down
你就像根火柴, 將我燃燒殆盡

Everybody says that you're still living your life
每個人都說你還是活得好好的
One weekend to the next still tryna' get it right
我日復一日的想從那些回憶中走出
The truth is I worry you never found something to escape who you used to be
但真相是我一直在擔心你是不是也沒辦法找到逃離過去的方法

I found my own way of coping with your mess
現在我找到了我的方式來應付那些你所造成的麻煩
And I found my own reasons why you weren't the best for me
現在我找到了一個能說服我自己你不是真命天子的理由
Why couldn't you be the best for me?
但為什麼你就沒辦法成為我的真命天子?

How did you break my heart without even trying?
你怎麼能這麼毫不費力的讓我心碎
How are you on my mind, you're not even talking to me
為什麼你總是出現在我腦海中, 明明你根本沒和我再說過半句話
You were made of matches, and you burned me to the ground
你就像根火柴, 將我燃燒殆盡
You were made of matches, and you burned me down
你就像根火柴, 將我燃燒殆盡

You were made of matches and you burned me down
你就像根火柴, 將我燃燒殆盡
I never got over it
我從來沒有走出那時的痛
I never got over it
我從來沒有走出那時的痛




延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言