Deorro - Tell Me Lies feat. Lesley Roy 歌詞翻譯


有時心裡雖然很清楚是謊言

但卻會騙自己說那只是自己在胡思亂想
想著總有一天那些謊言可能會不再是謊言
然而那根本不會發生
除非自己選擇活在那些謊言當中




My heart it doesn’t know what you’re doing
我的心它並不清楚你的所作所為
It sees the good in you, even when you’re using
它總是選擇看你好的那一面
Me and all my love, a fire quick fix
儘管你不停利用我和我所給的愛, 但下一秒我又被你的甜言蜜語蒙蔽
And make me choose tonight, make me choose tonight
讓我今晚再做一次選擇, 讓我再選擇一次要不要相信你

Cracks begin to show, we’re treading on ice
裂痕逐漸變多, 我們的關係就像走在薄冰上
One more step I know, we’re cruising this time
我知道我們還能繼續向前走, 我們的漫步還沒到結束的時間
So try and fake a smile, so they don’t see us
所以試著再假笑一次吧, 這麼一來其他人就不會發現我們的真相
And all we’re trying to hide, all we’re trying to fight
那個我們試著去隱藏, 試著去捍衛的真相

'Cause he don't matter what's wrong or right
因為他從不在乎事情到底是對是錯
He don't matter, see it in your in eyes
他根本就不在乎你眼中的他究竟是怎樣
Tell me lies
再對我說個謊吧

Tell me lies
再對我說個謊吧
Fairytales of you and I
說說那個專屬於我們兩個的童話故事
Tell me we can make it right
告訴我我們能搞定這些麻煩
Pretend we’ll never die
假裝我們永遠不會死亡
Pretend we’re not telling lies
假裝我們從來沒對彼此說過謊

'Cause everybody knows and they all see it
因為大家都很清楚, 他們都看在眼裡
'Cause hearts are hard to hold when they're bleeding
因為當你的心在流著血時, 沒有人會有力氣再去堅持
The ship's about to sink and we can't save us
這艘船不久之後就要沉沒, 我們沒辦法拯救自己
It's going down tonight and going down this time
今晚再過不久就要結束, 這一次的掙扎再過不久就要結束

There's something in the stars, there's something missing
星空中隱藏著某些事, 某些我們曾經重視的事消失了
We're better off apart, cause I'm out here wishin'
我想對我們最好的選擇是分開, 因為此刻的我心裡正這麼希望著
That we can make it right, make it feel good
這麼一來我們就能讓一切回歸正軌, 讓彼此不再痛苦
I'm running out of time, I'm running out of lies
我已經沒有多少時間了, 我已經想不出其他謊言來圓我的謊言

'Cause he don't matter what's wrong or right
因為他從不在乎事情到底是對是錯
He don't matter, see it in your in eyes
他根本就不在乎你眼中的他究竟是怎樣
Tell me lies
再對我說個謊吧

Tell me lies
再對我說個謊吧
Fairytales of you and I
說說那個專屬於我們兩個的童話故事
Tell me we can make it right
告訴我我們能搞定這些麻煩
Pretend we’ll never die
假裝我們永遠不會死亡
Pretend we’re not telling lies
假裝我們從來沒對彼此說過謊

Give me a little fix again
請你再一次撫慰我的心
Give me another night if you're leaving
如果你真的要離開, 那就再給我一個晚上的時間
Tell me we're gonna try and get
告訴我我們還是會拼命去抓住那漸漸流逝的美好
Tell me you want me, 'cause I need it
告訴我你還是想得到我, 因為我需要你的這句話
Give me a little fix again
請你再一次撫慰我的心
Give me another night if you're leaving
如果你真的要離開, 那就再給我一個晚上的時間
Tell me you want me, 'cause I need it
告訴我你還是想得到我, 因為我需要你的這句話

Tell me lies
再對我說個謊吧
Fairytales of you and I
說說那個專屬於我們兩個的童話故事
Tell me we can make it right
告訴我我們能搞定這些麻煩
Pretend we’ll never die
假裝我們永遠不會死亡
Pretend we’re not telling lies
假裝我們從來沒對彼此說過謊

Just tell me lies
再對我說個謊吧
You're got telling me lies
我知道你又要對我說謊了

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言