Era Istrefi - Redrum feat. Felix Snow 歌詞翻譯


Redrum是個很特別的詞
一般又寫作REDЯUM
是Murder的鏡像字
意思跟Murder完全一樣

問我為什麼要突然說這個?
因為他歌詞裡面把它分開唱
讓我以為是在說蘭姆酒
然後怎麼想都覺得不可能是這意思才去查維基
我真的覺得創這個字的人很無聊XD
(雖然聽起來真的變好聽了沒錯)


I don't care about your money
我一點都不在乎你的錢
Or your fancy cars
也不在乎你那些炫炮的跑車
Some people call me bonnie
有些人說我是個漂亮女孩
I can shoot you like a star
我不否認我能像流星一樣吸引你的注意力
Sweet like honey
甜的像蜂蜜
Sticky like gum
黏的像口香糖
Chew you like a cannibal
像個食人族一樣把你生吞活剝
Red red rum
艷麗的謀殺你

If you be diablo
如果你想將靈魂出賣給惡魔
Then I leave you hollow
那我會讓你的心一無所有
Where I go you follow
讓你變成我忠誠的僕人
So you better act right
所以你最好表現好一點

My love is bitter sweet
我的愛是帶點苦澀的甘甜味
But I can show you heaven
但我會讓你看見天堂的景色
But first get on your knees
前提是你願意為我獻上你的膝蓋
Close your eyes and count to seven
閉上眼然後數到七
I don't care if you a peasant or a king
我不在意你到底是鄉巴佬還是天龍人
If you're with me then you're everything
只要你在我身邊, 你就是一切

You're too smart for all that drama
你能猜到所有故事的結局
Can't fix my heart with all your commas
但就是沒辦法用你那腦袋來挽回我的心
You drive so fast don't care about my momma
你飛奔過來我家, 一點都不在意我爸媽是不是還在家
As if we're gonna make it
就好像這些事不久之後真的會發生一樣

And I'm too good for all your bullshit
你說的那些垃圾話根本配不上我
But you got something that I don't quit
但你就像某種我抗拒不了的事物
So lets pretend like we're too perfect
所以就讓我們來假裝自己是天生一對吧
As if we're gonna make it
就好像這些事不久之後真的會成真一樣

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言