Hearts & Colors - Lighthouse (Andrelli Remix) 歌詞翻譯


這首歌是兩個男生唱的
所以我原本以為是在說友情之類的
直到我看到第三段
兩個男的...make out...
我真的不方便再講什麼了

PS:
遇到臨檢請拿出身分證
千萬別學歌詞寫的那樣跑掉
除非你是什麼立委的老公
不然應該就警察局見惹



Looking back when we were younger
回首我們年輕那段時光
Sneaking out to feed the hunger
半夜偷溜出去就只為了吃消夜填飽肚子
Oh, nobody knows
喔, 那些只有我們知道的回憶
Getting caught behind the station
有一次在後站被警察臨檢
Remember that police been chased us
我還記得那時的我們跑得有多快
Oh, nobody knows
喔, 那些只有我們知道的回憶
We have come so far
我們已經走過了那段歲月
We can't turn back now
現在再也沒辦法回到過去
Let me walk you down this road
讓我繼續陪你走完這段路吧

Follow me, follow me when it's dark out
當四周一片黑暗時, 就跟著我吧, 就跟著我吧
I will be, I will be your lighthouse
我會成為你的燈塔
And if you're lost
如果你迷失了方向
I'll lead you back home
我會為你指出回家的路
Follow me, follow me
所以就跟著我吧, 就跟著我吧

There was a time you told me secrets
你曾經告訴我你所有的秘密
But you were scared I wouldn't keep them
那時的你還擔心著我會不會把那些秘密說出去
Oh, but nobody knows
喔, 但那些秘密到現在還是只有我們知道
We used to smoke and watch the airplanes 
我們曾一起在機場外叼著菸看飛機起飛
making-out as the ground shake
用那震耳欲聾的噪音為我們的吻伴奏
Oh, still nobody knows
喔, 到現在還是沒人知道我們那些回憶

We have come so far
我們已經走過了那段歲月
We can't turn back now
現在再也沒辦法回到過去
Let me walk you down this road
讓我繼續陪你走完這段路吧

Follow me, follow me when it's dark out
當四周一片黑暗時, 就跟著我吧, 就跟著我吧
I will be, I will be your lighthouse
我會成為你的燈塔
And if you're lost
如果你迷失了方向
I'll lead you back home
我會帶你回到我們的家
Follow me, follow me
就跟著我吧


延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言