Lune - Healing Song 歌詞翻譯

欺騙感情的一首歌
我因為歌名點進去
結果第一句就說
"This is not a healing song"
然後聽完之後我又覺得
"It's a healing song!"


This is not a healing song.
這不是一首用來療傷的歌
We don’t have to get along
我們不需要一起走下去
We’ve been blinded in a wonderland
我們都曾經被夢想給蒙蔽了雙眼
This is not a healing song
這不是一首用來療傷的歌
This is not a healing place
這裡不是一個讓你走出傷痛的地方
This is something we erase
這裡是那個被我們遺忘的地方
We’ve been chased by the tide and the waves
我們曾被時間和突如其來的變化追逐著
No ending to this race
這場追逐沒有終點

But now I chose to hide the key
但現在我選擇藏起鑰匙
To my wicked fantasies that’s a part of me
為了滿足我那邪惡的幻想
You’re lying in a bed with me
現在你就躺在我身旁
But all I want to see is wicked fantasies
但我想要的是看見那些邪惡的幻想發生

This is not a healing room
這不是一間能讓你忘記傷痛的房間
No sun to see us bloom
沒有陽光來分享我們盛開的愛
Within cold and uncomfortable sheets
只有那冰冷又不舒服的被子
In a lonely hotel room
在旅店裡一個孤單的小房間中

This is not a healing drink
這不是一杯能讓你忘記傷痛的飲料
Doesn’t help at all to think
一點也沒辦法幫助思考
But without it you don’t feel a thing
但少了它你什麼也想不出來
So I pour another drink
所以我又幫你倒了新的一杯

But now I chose to hide the key
但現在我選擇藏起鑰匙
To my wicked fantasies that’s a part of me
為了滿足我那邪惡的幻想
You’re lying in a bed with me
現在你就躺在我身旁
But all I want to see is wicked fantasies
但我想要的是看見那些邪惡的幻想發生

It’s not a healing song you hear
你所聽的並不是什麼用來療傷的歌
It’s the cold hard truth
這是冰冷又殘酷的事實
It’s a storm you feel
這是你所感受到的混亂
My wicked fantasies, my dear
親愛的, 這是我邪惡的幻想

Wicked fantasies
邪惡的幻想

This is not a healing love
這不是一段能讓你走出傷痛的愛情
It’s poison in my blood
這是我流淌在我血液中的毒藥
We’re the loneliest lovers around
我們是世界上最孤單的一對戀人
No we carry hearts along
我們帶不走彼此的心

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言