Mickey Valen - Wildcard (feat. Feli Ferraro) 歌詞翻譯


It's lit
用中國那邊的話說就是
此歌不火, 我直播吃 __
不過我想真的要紅起來的機會應該不大
畢竟這首歌不是在Spinnin'那種大廠牌底下發的


You're like a gamble
和你的愛就像是一場賭注
I pay the price
我為此付出了代價
Thought I could handle
因為我自以為自己能掌握整個賭局
Something undefined
掌握我們之間那些不確定的變數
Give me a reason
請給我個理由
To raise the stakes
讓我下更多籌碼在你身上
Cause I can't walk away
因為現在的我已經離不開你了

You keep taking the upper hand
在這場賭局裡, 你總是占了上風
And you're leaving me exposed
你讓我就像隻無力的綿羊
I don't think I stand a chance
我不覺得我有反敗為勝的希望
When your feelings never show
因為你到現在都不曾把你的感情表現出來

Your love is a wildcard
你的愛是你的王牌
Folding is the hard part
而這場賭局最難的地方是加碼
I don't know if you'll hold me
因為我不確定你會不會握緊我的手
Or leave me here feeling lonely
也不確定你會不會就這樣丟下我一個人

Your love is a wildcard
你的愛是一張王牌
Can't let this go too far
我不想就這麼放棄掉
I don't know if you'll hold me
因為我不確定你會不會握緊我的手
Or break my heart
也不確定你會不會就這樣讓我心碎

Cause your love is a wildcard
因為你的愛就是一張王牌

I always cave now
我總是屈服於現況
Back for round two
將希望寄託於第二回合
But you're still face down
但你的心依舊緊緊的鎖著
I can't get to you
我還是沒辦法進到你的心
I'm in the red so
這次輪到我先手
Cut to the chase
所以就讓我直接切入正題吧
What will it be today?
今天我們又會以什麼樣的結局收尾?

You keep taking the upper hand
在這場賭局裡, 你總是占了上風
And you're leaving me exposed
你讓我就像隻無力的綿羊
I don't think I stand a chance
我不覺得我有反敗為勝的希望
When your feelings never show
因為你到現在都不曾把你的感情表現出來

Your love is a wildcard
你的愛是一張王牌
Can't let this go too far
我不想就這麼放棄掉
I don't know if you'll hold me
因為我不確定你會不會握緊我的手
Or break my heart
也不確定你會不會就這樣讓我心碎

Cause your love is a wildcard
因為你的愛就是一張王牌

It's obvious that you know it's killing me
你很明顯知道我一直在受這種折磨
My odds are low for betting on you now
現在我賭在你身上的賠率低到不行
Betting on you now
但我還是賭了
Another game I'll never win
我心裡很清楚就算是下一場賭局我也沒機會取勝
Then why do I always start again?
那為什麼我還是選擇繼續下去?

Your love is a wildcard
你的愛是你的王牌
Folding is the hard part
而這場賭局最難的地方是加碼
I don't know if you'll hold me
因為我不確定你會不會握緊我的手
Or break my heart
也不確定你會不會就這樣讓我心碎

Cause your love is a wildcard
因為你的愛就是一張王牌

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

2 則留言: