Lucian - Down The Middle (ft. Kid Coyote) 歌詞翻譯


很不錯的一首歌
不過老實說我真的不太確定他到底在講什麼
或許是我腦洞不夠大
又或許是我真的看不懂文青在講什麼


How about the snow fade
你知道那晚的雪是怎麼散去的嗎?
Facing, pacing, tracing a dark shade
面對著你, 向前邁步, 跟隨著你的身影
Acting like I've never been believed
我裝作從來沒相信過那些閒言閒語一樣
But the rings on the collar and the diamonds up you sleeve
但你脖子上的戒指和袖口上的珠寶正代替你說出事實

'Cause where you go, the fact is known
因為無論你走到哪裡, 那真相總會伴隨在你身邊
You have got no home
在我們徹底分開之前
Before it's down the middle
你無處可歸

Shallows on the highway
公路上的一角
Twisting, talking tone is sideways
兩份不同的情感彼此扭轉著, 兩個聲音隨著我們的心走向了相反的方向
Please
算我拜託你
Down the middle
讓我們就這麼分開吧

'Cause where you go, the fact is known
因為無論你走到哪裡, 那真相總會伴隨在你身邊
You have got no home
在我們徹底分開之前
Before it's down the middle
你無處可歸

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言