Koda - The Last Stand 歌詞翻譯


最近很少看見這麼長的作品了
就像很多人在留言寫的
this is a trip




I found a son, I see a man undone
我看見了一個兒子, 一個不成熟的男人
I couldn't love, I should of loved someone
雖然我很清楚我該試著去愛某個人, 但我就是沒辦法
I feel about, a certain love to you
我感覺自己對你有一定程度的愛
I keep aside, a sea in love with you
但我決定將它深藏在心中, 和那片我們珍愛的海一起

I found a son, I see a man undone
我看見了一個兒子, 一個不成熟的男人
I couldn't love, I should of loved someone
雖然我很清楚我該試著去愛某個人, 但我就是沒辦法
I feel about, a certain love to you
我感覺自己對你有一定程度的愛
I keep aside, a sea in love with you
但我決定將它深藏在心中, 和那片我們珍愛的海一起

Sideshow cars and plastic stars,
那些在地上留下一圈圈煞車痕的車子, 那些高掛在天花板上的星星
A turgid affair
都是些無聊的事
Illuminates the dwindling scars,
但就是它們照亮了那些逐漸退去的傷痕
They point and stare
他們緊盯著我們

I've been longing for a son like you
我的內心一直渴望著一個像你一樣的兒子
I've been searching for a way out too,
我也一直在尋找一個能讓自己解脫的方式
and somebody - somebody's looking for you
而這世上也有某個人一直在尋找著你

If I find some way out
如果我如願找到某些方法
Then I will stay
我想我會繼續留下
With heart split two ways down
就這麼看著我的心裂成兩半
Like tears down my face
就像我臉上留下的那些淚一樣

We'll find our way out
我們會找到屬於我們的道路
Without a map just our hearts
不需要任何地圖, 唯一需要的只有我們的心
And when we get out
而當我們解決這些問題後
We'll topple off your house of cards
我們能一起笑著看現在煩惱的我們

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

1 則留言:

  1. 匿名27.7.17

    這首歌的前奏跟《你的名字》的原聲帶好像啊

    回覆刪除