The Pretty Reckless - Back to the River ft. Warren Haynes 歌詞翻譯


Sometimes I wanna be free



There's blue skies all around me
藍天包圍在我四周
And the world looks just the same
而這世界無論過了多久看起來還是一樣
It's hard to be criminal when you all know my name
當大家都知道你的名字時, 就連犯罪的自由都被剝奪了
Sometimes I wonder
有時候我會想
Sometimes I wanna be free
有時候我也想重獲自由
Well, you can be king of me
對了, 你可以成為我的國王
And I'll be the queen
而我就能成為皇后

No one listens to me
沒有人願意聽我說話
The words I have to say
那些我必須說出口的話
There ain't no doubt about it
我不是從來沒有懷疑過
I'm just trying to get away
我只是在試著逃跑
I'm going back to the river
我要回到那條河
Where no one will find me
回到那個沒有人能找到我的地方
We're going back to the river
我們要回到那條河
回歸大海

When I was just a baby
當我還只是個小孩時
My mama taught me
媽媽告訴我
"Girl, you best believe in Jesus
"孩子啊, 無論你在這世界是否成功
If you'll make it in the world"
在你心中最好都要有耶穌存在"
I'm going back to the river
我要回到那條河
Where no one knows my name
回到那個沒有人認識我的地方
We are going back to the river
我們要回到那條河
Back to the Seine
回到那塞納河

There's blue skies all around me
藍天包圍在我四周
And the world looks just the same
而這世界無論過了多久看起來還是一樣
It's hard to be criminal when you all know my name
當大家都知道你的名字時, 就連犯罪的自由都被剝奪了
Sometimes I wonder
有時候我會想
Sometimes I wanna be free
有時候我也想重獲自由
Well, you can be king of me
對了, 你可以成為我的國王
And I'll be the queen
而我就能成為皇后

No one listens to me
沒有人願意聽我說話
The words I have to say
那些我必須說出口的話
There ain't no doubt about it
我不是從來沒有懷疑過
I'm just fading in the gray
我只是放任自己的人生褪成黑白
I'm going back to the river
我要回到那條河
Where the devil can't find me
回到那個惡魔無法再誘惑我的地方
I'm going back to the river
我要回到那條河
Back to the sea
回歸大海

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言