Passion Pit - Sleepyhead 歌詞翻譯


這首歌的翻譯讓我猶豫了很久
因為它編曲的氣氛跟我理解的歌詞有段不小的差距




And you said it was like fire around the brim
你說, 這就像被熊熊烈火包圍住
Burning solid, burning thin the burning rim
無情的燃燒著我們的一切
Like stars burning holes right through the dark
就像流星劃破黑暗在地上燃起無盡野火
Flicking fire like saltwater into my eyes
閃爍的火花就像鹽水般刺激著我的雙眼
You were one inch from the edge of this bed
你曾徘徊在這張床的邊緣
我將你拉回我身邊, 那個貪睡的你

They couldn't think of something to say the day you burst
在你離開的那天, 他們沒有一個人知道該用什麼話面對
With all their lions and all their might and all their thirst
或許是他們的夢想, 或許是他們的理念, 又或許是他們的渴望
They crowd your bedroom like some thoughts wearing thin
他們聚集在你的房間中, 就好像這麼做就能將死神推離一步
Against the walls, against your rules, against your skin
推離這道牆, 推離你身邊, 推離你的世界
My beard grew down to the floor and out through the doors
地面上的鬍子暗示著我該面對事實
And of your eyes, begonia skies like a sleepyhead, sleepyhead
而你的雙眼, 被秋海棠點綴的臉蛋, 感覺就像是睡著了而已

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

1 則留言:

  1. 謝謝你的翻譯,超級喜歡這首歌。

    回覆刪除