DAOKO - Forever Friends 歌詞翻譯


第一次聽我還以為她在說日文



Hold me like a friend
像個朋友一樣抱著我
Kiss me like a friend
像個朋友一樣吻著我
Say we’ll never end
保證我們永遠不會走向終點
Searching for the colors of the rainbow
我尋找著彩虹的顏色
Melody never say goodbye
這段旋律永遠不會向我們道別
I’ll be near you
就像我會永遠在你身邊一樣

Hold me like a friend
像個朋友一樣抱著我
Kiss me like a friend
像個朋友一樣吻著我
Say we’ll never end
保證我們永遠不會走向終點
Searching for the colors of the rainbow
我尋找著彩虹的顏色
Melody never say goodbye
這段旋律永遠不會向我們道別
I’ll be near you
就像我會永遠在你身邊一樣

Some people handle love and never try
有些人得到了愛情就止步不前
I can almost fly with your wings to set me higher
有了你那將我高高舉起的翅膀我感覺自己似乎能飛得更高
Some day we’ll see the world
總有一天我們能看清這整個世界
and through the gray have faith in our hands
然後穿越那層層灰雲將信念緊緊握在手中

Hold me like a friend
像個朋友一樣抱著我
Kiss me like a friend
像個朋友一樣吻著我
Say we’ll never end
保證我們永遠不會走向終點
Searching for the colors of the rainbow
我尋找著彩虹的顏色
Melody never say goodbye
這段旋律永遠不會向我們道別
we’ll always be forever friends
而我們永遠都會是彼此的摯友

Hold me like a friend
像個朋友一樣抱著我
Kiss me like a friend
像個朋友一樣吻著我
Say we’ll never end
保證我們永遠不會走向終點
Searching for the colors of the rainbow
我尋找著彩虹的顏色
Melody never say goodbye
這段旋律永遠不會向我們道別
I will believe you
我會一直相信著你

When the river flows
當洪水襲來
Off to part us both
將我們俩分開
Only heaven knows
或許只有上天才知道結局會如何
I will be a boat to sail around you
我會化為一艘小船航行在你身旁
Melody never say goodbye
這段旋律永遠不會向我們道別
I’ll be near you
就像我會永遠在你身邊一樣

Some people handle love and never try
有些人得到了愛情就止步不前
I can almost fly with your wings to set me higher
有了你那將我高高舉起的翅膀我感覺自己似乎能飛得更高
Some day we’ll see the world
總有一天我們能看清這整個世界
and through the gray have faith in our hands
然後穿越那層層灰雲將信念緊緊握在手中
till the river ends…
一直到洪水退去...

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言