Rusalka - God Help The Outcasts 歌詞翻譯


God Bless the World


I don't know if you can hear me
我不知道祢是否能聽見我的禱告
Or if you're even there
甚至不知道祢究竟存不存在
I don't know if you would listen to a gypsy's prayer
我不知道祢是否會願意傾聽一個吉普賽人的禱告

Yes, I know I'm just an outcast
對, 我知道我只是個被社會遺棄的人
I shouldn't speak to you
我不該隨便跟你說話
But still, I see your face and wonder
但一直到現在, 我看著你的臉不禁會想
Were you once an outcast too?
你是否也曾跟我一樣是個被遺棄的人?

God help the outcasts
神啊 救救這些被遺棄的人們
Hungry from birth
他們從出生就飽受飢餓
Show them the mercy
能不能對他們展現祢的慈悲
They don't find on Earth
那他們從未在這世間發現過的慈悲
God help my people
神啊 救救我心愛的人們
We look to you still
我們依然期盼著你的出現
God help the outcasts
神啊 救救這些被遺棄的人們
Or nobody will
不然沒有人會願意伸出援手

*
I ask for wealth
我祈求金錢
I ask for fame
我祈求名聲
I ask for glory to shine on my name
我祈求能夠光宗耀祖
I ask for love I can possess
我祈求一段能真真切切擁有的愛
I ask for God and his angels to bless me
我祈求祢和祢的天使們能保佑我
*

I ask for nothing
我不求什麼
I can get by
我的生活還過得去
But I know so many
但我知道還有許多人
Less lucky than I
不像我這麼幸運

Please help my people
請救救我心愛的人們
The poor and downtrod
那些窮苦的人, 那些被糟蹋的人
I thought we all were the children of God
我想我們也都是祢的子女

God help the outcasts
神啊 救救這些被遺棄的人們
The children of God
這些天父的子女們

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言